Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 11/03/2025

Grupa: Pick Up 3 WTOREK 17:55 J

Lektor: Paulina Bobola

Temat lekcji: My Favourite sweets

Treść lekcji:

What are your favourite sweets?
My favourite sweets are: CANDY, ICE-CREAM, COOKIES, CHOCOLATE.
First we eat sweets. Next we brush teeth!

) ➡ Presentation ➡ przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: What are your favourite sweets? My favourite
sweets are: candy, ice-cream, cookies, chocolate. First: we eat sweets. Next we brush
teeth! – używając kart obrazkowych.
(2) ➡ Zabawa ŁAPKI (5) ➡ przygotować: karty obrazkowe, łapki
Nauczyciel rozkłada karty na macie. Każdy uczeń ma swoją łapkę i musi klepnąć
obrazek, który powie nauczyciel lub inny uczeń.
(3) ➡ Zabawa STICKS (12) ➡ przygotować: patyki, karty obrazkowe
Dzieci w parach przenoszą kartę ułożoną na patykach (jak na noszach) jednocześnie
powtarzając dane słowo, zwrot albo pytanie (jeden uczeń) i odpowiedź (drugi uczeń). Np:
– I like apples/ – I like grapes albo: – Do you like apples?/ – Yes, I do. Reszta grupy stoi
obok i może powtarzać razem z dziećmi w parach.
(4) ➡ Zabawa TELESCOPE (10) ➡ przygotować: teleskop z rurek po papierze
toaletowym, karty obrazkowe
Karty wieszamy w różnych częściach sali na ścianach, uczeń bierze teleskop i szuka
wymienionej karty teleskopem, reszta uczniów może zadawać pytania.
(5) ➡ Zabawa WHAT DO YOU WANT? (73) ➡ przygotować: karty obrazkowe
Dzieci dzielimy na dwie grupy, ustawiamy ich w dwóch szeregach naprzeciwko siebie.
Jedna grupa losuje karty, dzieci bez kart podchodzą, wtedy w parach dzieci z kartami
pytają : “What do you want?” a te bez kart odpowiadają patrząc na obrazek dziecka z
Strona 47 z 74
pary np “I want .”. Możemy też ćwiczyć wyrażenie “What would you like?” i “I would like
…”.
(6) ➡ Zabawa GLOBAL READING (9) ➡ przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna,
skandujemy słowo. Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.