Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 09/06/2025

Grupa: Pick Up 2 PONIEDZIAŁEK 16:30 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: 34. Weather 2

Treść lekcji:

„Weather: sunny, rainy, windy, stormy, snowy. What’s the weather like? It’s sunny”.

MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
(16)Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe. Wprowadzamy nowe słowa i zwroty:
„What’s the weather like? It’s sunny, rainy, windy, stormy, snowy, It’s sunny.” Nauczyciel pyta
małpkę Picko a następnie dzieci. Może zademonstrować dzieciom najpierw udzielając
odpowiedzi samemu, a potem prosić je o odpowiedź. Wszystkie zabawy inicjuje lektor oraz
małpka jeśli dzieci początkowo nie wiedzą co mają robić.
(17)Zabawa „Kolorowe piłeczki.” Przygotować: czerwone i zielone baloniki lub piłeczki. Rozdajemy
baloniki (po dwa na każdego) – czerwone nieprawda, zielone prawda. Pokazujemy kartę i
mówimy wyraz, a dzieci pokazują czy dobrze mówimy. Jeśli się zgadza zielony balonik, jeśli nie
czerwony. Dzieci mogą też wrzucać odpowiednie piłeczki/baloniki do pudła lub
przygotowanego kosza.
(18)Zabawa „Puzzles”. Przygotować: obrazki pocięte na kilka części w kopertach, w każdej kopercie
inny obrazek lub 2-3 różne w różnych kopertach. Dzieci układają obrazek (lub kilka w kopercie)
jak puzzle i mówią co na nim jest.
(19)Zabawa „Put the cards in order.” przygotować: duże karty, małe (zestaw dla każdego ucznia).
Nauczyciel podaje słowo (może je potem przyczepić na tablicy odwróconą stroną) a uczniowie
układają słowa w odpowiedniej kolejności na swoim biurku. Potem nauczyciel odwraca karty na
tablicy, a uczniowie sprawdzają poprawną kolejność lub jeden ochotnik może podejść i
sprawdzić. Następnie jeden z uczniów może zamienić się z nauczycielem i dyktować kolejność.
(20)„Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie (1) na prezentacji materiału – pokazujemy
kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa, i dopasowujemy
razem. Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz przeczytać słowa.