Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 27/01/2025

Grupa: Pick Up 2 PONIEDZIAŁEK 16:30 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: 18. Toys

Treść lekcji:

„A doll, a car, a ball, a teddy bear, a yoyo, a robot. What is it? It’s a yoyo

. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
1) Prezentacja materiału. Przygotować: małpka Picko, karty obrazkowe. Wprowadzamy
nowe słowa i zwroty: What is it? It’s a doll, a car, a ball, a teddy bear, a yoyo, a robot.
Nauczyciel pyta małpkę Picko a następnie dzieci. Może zademonstrować dzieciom
najpierw udzielając odpowiedzi samemu, a potem prosić je o odpowiedź. Wszystkie zabawy
inicjuje lektor oraz małpka jeśli dzieci początkowo nie wiedzą co mają robić.
2) Zabawa „Put the cards in order”. Przygotować: duże karty, małe (zestaw dla każdego ucznia).
Nauczyciel podaje słowo (może je potem przyczepić na tablicy odwróconą stroną) a uczniowie
układają słowa w odpowiedniej kolejności na swoim biurku. Potem nauczyciel odwraca karty na
tablicy, a uczniowie sprawdzają poprawną kolejność lub jeden ochotnik może podejść i sprawdzić.
3) Zabawa „Rolling chair”. Przygotować: krzesło obrotowe, karty obrazkowe. Dookoła krzesła
układamy karty (dobre na powtórkę), na krześle siada uczeń, pytamy: Are you ready?, uczeń
odpowiada: Yes, I am. Kręcimy krzesłem, tam, jak się zatrzyma, uczeń nazywa kartę, która jest przed
nim.
4) Zabawa „Pass the card”. Przygotować: karty obrazkowe – tyle ilu uczniów. Siadamy w kółku,
wybieramy kartę i mówimy wyraz przesuwając kartę do następnego dziecka, pilnując wymowy i
klaskając za każdym razem gdy uczeń powtórzy. Stopniowo dodajemy karty, tak że jednocześnie
więcej jest w obiegu aż wszystkie dzieci karty. Wtedy każdy podnosi swoja i skandujemy zdanie np.
I’ve got a … (każdy swoją)
5)„Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie (1) na prezentacji materiału – pokazujemy kartę
wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa, i dopasowujemy razem.
Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz przeczytać słowa.