Data lekcji: 20/01/2025
Grupa: Pick Up 2 PONIEDZIAŁEK 16:30 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 17. Revision 4
„Winter, school”
MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
(1) Zabawa „Over and under”. Przygotować: karty obrazkowe, krzesła.
Dzieci siedzą w rzędzie jedno za drugim na krzesłach, nauczyciel podaje kartę mówiąc zdanie np.
What would you like? a dziecko odpowiada I’d like a sandwich (jeśli to karta z kanapką) albo coś
prostszego What is it? It’s a sandwich i podaje kartę nad głową do następnego ucznia pytając go,
drugie dziecko odpowiada i podaje kartę dalej, aż do skończenia kart. Następnie ta sama gra,
tylko dzieci podają kartę pod krzesłem.
(2) Zabawa „Balance the cards”. Przygotować: karty obrazkowe.
Dzieci w parze kładą karty na głowach, robią jeden krok i na zmianę mówią słowa, zwroty albo
pytanie (jeden uczeń) i odpowiedź (drugi uczeń). Idą na drugą stronę sali a reszta grupy powtarza
z nimi, nauczyciel pomaga.
(3) Zabawa „Blindfold me”. Przygotować: opaska na oczy, dmuchany lub pluszowy młotek, kubek
papierowy, karty obrazkowe.
Uczeń ma zasłonięte oczy i próbuje trać w kubek papierowy ustawiony na karcie przed nim
jednocześnie powtarzając słowo, grupa pomaga.
(4) Zabawa „Chanting chairs”. Przygotować: krzesła w kole (dla każdego), karty obrazkowe.
Nauczyciel bierze kartę i układa z nią zdanie – np. „It’s Winter. It’s cold” – zależnie od tematu
zajęć. Dzieci chodz dookoła krzeseł, powtarzają zdanie a na sygnał nauczyciela np. dzwonek,
siadają na krzesłach, na jednym krześle jest położona karta, uczeń, który tam usiądzie mówi
wyraz i nauczyciel układa kolejne zdanie.
(5) Zabawa „Memory II”. Przygotować: karty obrazkowe i wyrazowe.
Nauczyciel rozkłada karty z obrazkami na podłodze, dzieci losują kolejno ze stosu karty ze
słowami i starają się dopasować swoje karty do tych na podłodze.