Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 13/01/2025

Grupa: Pick Up 2 PONIEDZIAŁEK 16:30 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: 15. Revision 3

Treść lekcji:

„Body, food”

Zabawa „Chusta animacyjna”. Przygotować: karty obrazkowe, chusta animacyjna, piłeczka
Dzieci trzymają chustę, na środku jest piłeczka. Nauczyciel pokazuje kartę obrazkową i mówi
słowo, jeśli zgadza się z obrazkiem, piłeczka “faluje” po chuście, jeśli nie, piłeczka “wylatuje” z
chusty.
(2) Zabawa „Shopping”. Przygotować: karty z przedmiotami „do kupienia” z tematyki „food”.
Wybieramy sprzedawcę, który rozkłada karty z “towarami” obok siebie, na każdej karcie jest
karta z ceną. Dzieci ustawiają się w kolejkę, dostają “pieniądze”, podchodzą i mówią np.:
A: A banana, please.
B: Here you are.
A:Thank you.
(3) Zabawa „Głuchy telefon”. Przygotować: przygotować: karty obrazkowe.
Na ścianę/do tablicy przyczepiamy karty obrazkowe. Dzielimy dzieci na grupy i ustawiamy je w
linii, pierwsza osoba z linii wybiera jedną kartę z wywieszonego zestawu i szepcze zadanie
koleżance/koledze i tak dalej, aż do końca kolejki, ostatnia osoba ma za zadanie podbiec do
odpowiedniej karty i wskazać ją lub przynieść pierwszemu uczniowi.
(4) Zabawa „Balloons”. Przygotować: balony, karty obrazkowe, balonik
Ustawiamy dzieci w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Każde dziecko trzyma kartę obrazkową
i używa jej do podbijania balonu. Zadaniem grupy jest odbijać balonik, żeby „przeprowadzić” go z
początku sali na jej koniec. Przy podbijaniu balonika uczeń głośno mówi nazwę karty. Potem
następuje przetasowanie, a balon wraca na początek sali.
(5) Zabawa „Memory” II. Przygotować: karty obrazkowe i wyrazowe.
Nauczyciel rozkłada karty z obrazkami na podłodze, dzieci losują kolejno ze stosu karty ze
słowami i starają się dopasować swoje karty do tych na podłodze.