Data lekcji: 25/11/2024
Grupa: Pick Up 2 PONIEDZIAŁEK 16:30 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 12. Food
„I’m hungry. are you hungry? i’m thirsty. are you thirsty? I eat, drink: water, juice, milk.”
)Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe.
Wprowadzamy nowe zwroty: I’m hungry. Are you hungry? I’m hungry. I eat an apple. Are you
thirsty? I’m thirsty. I drink: water, juice, milk”. Powtórka słówek z zakresu „fruit: strawberry,
apple, pear, plum, banana, orange, grapes”. Skandujemy wprowadzane zwroty i demonstrujemy
dzieciom udając czynności jedzenia i picia.
(17)Zabawa „Magic box”. Przygotować: małe zalaminowane karty obrazkowe, pudełko, piasek.
Pudełko z piaskiem lub kaszą, ziarnami i w środku obrazki zalaminowane lub przedmioty. Jedno
dziecko po kolei wyjmuje obrazek i nazywa jedzenie, które widzi, wszystkie dzieci powtarzają i
mówią, angażujemy zmysły i język angielski.
(18)Zabawa „Guess”. Przygotować: karty obrazkowe. Dzieci siadają w kółeczku a w środku
układamy karty obrazkowe. Najpierw Małpka Picko mówi: „I’m hungry” a dzieci po kolei zgadują
co małpka chce zjeść. Następnie wybieramy dziecko, i powtarzamy ten sam scenariusz
(19)Zabawa „Shopping”. Przygotować: karty z przedmiotami do „kupienia”. Wybieramy sprzedawcę,
który rozkłada karty z “towarami” obok siebie. Dzieci ustawiają się w kolejkę, podchodzą i
odgrywają dialog, np.:
(a) A banana, please.
(b) Here you are. Thank you.
(20)„Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie (1) na prezentacji materiału – pokazujemy
kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa, i dopasowujemy
razem. Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz przeczytać słowa.