Data lekcji: 02/06/2025
Grupa: Pick Up 2 PONIEDZIAŁEK 16:30 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 33. Pets
A dog, cat, hamster, parrot, fish, tortoise.
I’ve got… have you got…? Yes I have. No, I haven’t
. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
(11)Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe, małpkę Picko. Wprowadzamy nowe
słowa i zwroty: „a dog, cat, hamster, parrot, fish, tortoise, I’ve got… Have you got…? Yes I have.
No, I haven’t.” Nauczyciel pyta małpkę Picko a następnie dzieci. Może zademonstrować dzieciom
najpierw udzielając odpowiedzi samemu, a potem prosić je o odpowiedź. Wszystkie zabawy
inicjuje lektor oraz małpka jeśli dzieci początkowo nie wiedzą co mają robić.
(12)Zabawa „Wieża”. Przygotować: kubeczki, karty obrazkowe. Kubeczki z płaskim dnem. Dzieci
przekładają kubeczki kartami obrazkowymi. Jak wysoka będzie wieża? Można budować w górę,
a potem w dół.
(13)Zabawa „Balloons”. Przygotować: balony, karty obrazkowe. Ustawiamy dzieci w dwóch rzędach
naprzeciwko siebie. Każde dziecko trzyma kartę obrazkową i używa jej do podbijania balonu.
Zadaniem grupy jest tak odbijać balonik, żeby „przeprowadzić” go z początku sali na jej koniec –
dziecko pierwsze z pierwszego rzędu odbija do pierwszego dziecka z rzędu drugiego, potem
drugie dziecko w rzędzie pierwszym, drugie w drugim itd. Oczywiście za każdym razem kiedy
ktoś podbija balonik, głośno mówi nazwę swojej karty albo całe zdanie. Potem następuje
przetasowanie, a balon wraca na początek sali.
(14)Zabawa „Głuchy telefon”. Przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe.
Na ścianę/do tablicy przyczepiamy karty obrazkowe lub word cards (można też oczywiście
położyć karty na dywanie). Dzielimy dzieci na grupy i ustawiamy je w linii, pierwsza osoba z linii
wybiera jedną kartę z wywieszonego zestawu i szepcze zadanie koleżance/koledze i tak dalej, aż
do końca kolejki, ostatnia osoba ma za zadanie podbiec do odpowiedniej karty i wskazać ją lub
przynieść pierwszemu uczniowi.
(15)„Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie 1) na prezentacji materiału – pokazujemy
kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa, i dopasowujemy
razem. Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz przeczytać słowa.