Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 12/05/2025

Grupa: Pick Up 2 PONIEDZIAŁEK 16:30 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: 30. Clothes

Treść lekcji:

„A dress, shirt, shoes, skirt, hat, pants. What color is the dress?
My skirt is yellow, my shoes are blue, my t-shirt is pink.”

)Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe. Wprowadzamy nowe słowa i
zwroty: „a dress, shirt, shoes, skirt, hat, pants / What color is the dress? My skirt is
yellow. My shoes are blue. My t-shirt is pink”. Nauczyciel pyta małpkę Picko a następnie
dzieci. Może zademonstrować dzieciom najpierw udzielając odpowiedzi samemu, a
potem prosić je o odpowiedź. Wszystkie zabawy inicjuje lektor oraz małpka jeśli dzieci
początkowo nie wiedzą co mają robić.
(14)Zabawa „Touch this”. Przygotować: karty obrazkowe 2 zestawy. Nauczyciel rozkłada
karty po całej sali, następnie wydaje polecenia dzieciom: ‘Touch shoes”, dzieci rozbiegają
się po klasie i muszą dotknąć tej karty. Można też poprosić o dotknięcie czegoś o
podanym kolorze „”.
(15)Zabawa „Kolorowe piłeczki”. Przygotować: czerwone i zielone baloniki lub piłeczki.
Rozdajemy baloniki (po dwa na każdego) czerwony balonik – nieprawda, zielony balonik
– prawda. Pokazujemy kartę i mówimy, a dzieci pokazują czy dobrze mówimy. Jeśli się
zgadza zielony balonik, jeśli nie czerwony. Można grę zmodyfikować ustawiając dzieci z
rzędzie i pokazując kartę prosząc aby wrzucały odpowiednia piłeczkę/balonik do pudła
lub przygotowanego kosza.
(16)Zabawa „Tunnel – communication”. Przygotować: tunel i karty obrazkowe.
Jedna osoba na końcu tunelu zadaje pytanie pokazując kartę, jeśli odpowiedź jest dobra, dziecko
przechodzi przez tunel. Następnie ten, kto przeszedł zadaje pytanie osobie na końcu tunelu.
(17)„Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie (1) na prezentacji materiału –
pokazujemy kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa,
i dopasowujemy razem. Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz
przeczytać słowa.