Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 14/04/2025

Grupa: Pick Up 2 PONIEDZIAŁEK 16:30 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: 27. Revision 6

Treść lekcji:

„Spring, exotic animals, vegetables”

1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
(6) Zabawa „How many … have you got?” Przygotować: kilka małych kart z dwoma albo trzema
obrazkami dla każdego ucznia.
Wszystkie karty mieszamy i rozdajemy po równo uczniom. Dzieci rozkładają przed sobą to, co
mają i grupują. Następnie nauczyciel pyta How many (np. eggs) have you got? a dzieci
odpowiadają ile tych przedmiotów mają na obrazkach.
(7) Zabawa „Tiger/camera/bomb”. Przygotować: karty obrazkowe plus karty tygrysa, aparatu i
bomby. Nauczyciel trzyma karty w ręce, między nimi ukryte są karty tygrysa, aparatu i bomby,
może być po kilka sztuk. Dzieci stoją naprzeciw w szeregu, mówią chórem co się pojawia na
karcie, mogą powtarzać cały zwrot np. It’s a …. i robią krok w kierunku nauczyciela. Jeśli pojawi
się aparat, dzieci robią śmieszne miny do zdjęcia (nauczyciel udaje, że robi fotki), jeśli pojawi się
bomba wszyscy kucają i zasłaniają głowy, jeśli pojawi się tygrys, dzieci uciekają na początek sali,
tam, gdzie stały.
(8) Zabawa „Queue”. Przygotować: karty obrazkowe.
Nauczyciel trzyma karty w ręce, dzieci formują kolejkę. Nauczyciel wybiera jedną kartę, którą
pokazuje i zadaje do niej pytanie np. przy tematyce FOOD: What can we eat? a uczeń uderza
rączką w kartę i odpowiada całym zdaniem We can eat a hamburger a następnie wraca na koniec
kolejki. Możemy zmienić dynamikę zachęcając dzieci do biegania. Kończymy mówiąc Thank you.
(9) Zabawa „Bingo markers”. Przygotować:: karty obrazkowe małe (12 sztuk różnych dla każdego
ucznia), po cztery magnesy na każdego ucznia. Dzieci układają karty przed sobą obrazkami do
góry i zaznaczają cztery z nich dowolnie znacznikami. Nauczyciel ma też swój zestaw kart i
wymienia je w kolejności 12 słów z zestawu obrazków. mówi na głos a uczniowie zdejmują
znaczniki z wymienionych obrazków. Uczeń, który jako pierwszy ma wszystkie obrazki
odsłonięte woła BINGO! i w następnej rundzie pełni rolę nauczyciela, nie gra ale wymienia kary
(wcześniej potasowane)
(10)Zabawa „Memory II”. Przygotować: karty obrazkowe i wyrazowe. Nauczyciel rozkłada karty z
obrazkami na podłodze, dzieci losują kolejno ze stosu karty ze słowami i starają się dopasować
swoje karty do tych na podłodze.