Data lekcji: 03/02/2025
Grupa: Pick Up 2 PONIEDZIAŁEK 16:30 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 19. Moving Around
„I can walk, run, dance, tiptoe, stomp, march. Can you…? I can…”
Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe. Wprowadzamy nowe słowa i zwroty:
wprowadzamy nowe słowa i zwroty: „I can: walk, run, dance, tiptoe, stomp, march, can you
run? I can dance”. Nauczyciel pyta małpkę Picko a następnie dzieci. Może zademonstrować
dzieciom najpierw udzielając odpowiedzi samemu, a potem prosić je o odpowiedź. Wszystkie
zabawy inicjuje lektor oraz małpka jeśli dzieci początkowo nie wiedzą co mają robić.
3) Zabawa „Chanting”. Przygotować: karty obrazkowe.
Nauczyciel trzyma karty w ręce. Pokazuje kartę i mówi słowo lub zdanie, dzieci powtarzają
skandując, jednocześnie pokazując daną czynność.
4) Zabawa „Kalambury”. Przygotować: karty obrazkowe.
Ucze losuje kart czynności i demonstruje, co na niej jest a reszta zgaduje co to jest.
5) Zabawa „Singing snake”. Przygotować: karty obrazkowe.
Nauczyciel trzyma karty w ręce, dzieci formują kółko i chodzą w kole. Nauczyciel stoi na
zewnątrz koła, wybiera jedną kartę, którą pokazuje i zadaje do niej pytanie np. przy naszej
tematyce: „What can we do? Uczniowie uderzają kolejno rączką w kartę i odpowiadają
chórem całym zdaniem „We can walk”, skandując. Możemy przyspieszyć. Gdy wszystkie dzieci
przejdą, zmieniamy kartę. Możemy wybierać dzieci, które zastąpią nauczyciela. Kończymy
mówiąc: „Thank you”.
6) „Global Reading” przygotować: Przygotować: karty obrazkowe oraz wyrazowe.
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie 1) na prezentacji materiału – pokazujemy
kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa, i dopasowujemy
razem. Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz przeczytać słowa.