Data lekcji: 24/01/2025
Grupa: Pick Up 2 PIĄTEK 18.10 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 15. Appearance
Have got/ Has got:
Blue/ brown/ green eyes, Brown/ blonde/ black/ red hair
He is tall/ she is short/ She is thin/ he is fat
MAGIC MAT (część I około 40 minut – siadamy na macie)
(18)Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: Have got/Has got; Blue/brown/green eyes; Brown/blonde/
black/red hair; He is tall/she is short; She is thin/he is fat – używając kart obrazkowych.
(19)Zabawa „Loud-quiet”. Przygotować: karty obrazkowe.
Karty obrazkowe leżą na ziemi, nauczyciel pokazuje obrazek i mówi cichutko, dzieci mają powtórzyć
głośno i odwrotnie, jeśli nauczyciel mówi głośno, dzieci powtarzają cicho. Z czasem zwiększamy
tempo mówionych i pokazywanych wyrazów
(20)Zabawa „Hammer game”. Przygotować: karty obrazkowe, młotek pluszowy lub dmuchany
Jedno dziecko stoi w środku koła trzymając młotek pluszowy bądź inny zabawkowy, najlepiej
piszczący. Każde dziecko ma przypięty z przodu obrazek.
Nauczyciel stoi z boku i czyta pierwsze słówko z obrazka któregoś z dzieci. Dziecko które jest w
środku ma za zadanie uderzyć młotkiem ten obrazek który usłyszy.
(21)Zabawa „Intro pass the card”. Przygotować: karty obrazkowe – tyle ilu uczniów
Siadamy w kółku, wybieramy kartę i mówimy wyraz jednocześnie przesuwając kartę do następnego
dziecka, pilnując wymowy i klaskając za każdym razem gdy uczeń powtórzy. Stopniowo dodajemy
karty, tak że jednocześnie więcej niż jedna jest w obiegu aż wszystkie dzieci mają swoja kartę.
Wtedy każdy podnosi swoja i skandujemy zdanie np. I’ve got a … i każdy wstawia wyraz ze swojej
karty.
(22)Zabawa „Jump if it’s you”. Przygotować: karty obrazkowe
Uczniowie kolejno losują karty i układają przed sobą. lektor wywołuje dzieci przez użycie nazwy z
obrazka np. crocodile a dziecko z tym obrazkiem podskakuje i powtarza zdanie wcześniej umówione
z tym słowem np. “I like crocodiles”. Lektor może wywołać dwa albo kilka razy pod rząd to samo
dziecko dla zabawy.
(23)„Global reading”. Przygotować: karty obrazkowe, karty wyrazowe
Prezentacja słów na kartach podobna jak na intro – pokazujemy kartę słowna, skandujemy słowo.
Następnie dopasowujemy słowa do obrazków.