Data lekcji: 13/12/2024
Grupa: Pick Up 2 PIĄTEK 18.10 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 12. Winter
„Snowman, snowake, ice, snow. it’s winter! it’s cold, it’s windy, it’s freezing, it’s snowing
)Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe.
Wprowadzamy nowe słowa i zwroty: It’s Winter! it’s cold, it’s windy, it’s freezing, it’s snowing,
It’s a snowake, snowman, ice, snow, używając kart obrazkowych. Skandujemy wprowadzane
wyrazy jednocześnie uderzając dłońmi o kolana lub klaskając.
(22)Zabawa „Hammer Game II”. Przygotować: karty obrazkowe i młotek pluszowy.
Jedno dziecko stoi w środku koła trzymając młotek pluszowy bądź inny zabawkowy, najlepiej
piszczący. Każde dziecko ma przed sobą obrazek. Nauczyciel stoi z boku i czyta słówko z obrazka
któregoś z dzieci. Dziecko które jest w środku ma za zadanie uderzyć młotkiem to dziecko
którego wyraz usłyszy i zamieniają się wtedy miejscami.
(23)Zabawa „Balance the cards”. Przygotować: karty obrazkowe
Dzieci w parze kładą karty na głowach, robią jeden krok i na zmianę mówią słowa, zwroty albo
pytanie (jeden uczeń) i odpowiedź (drugi uczeń). Idą na drugą stronę sali a reszta grupy powtarza
z nimi, nauczyciel pomaga.
(24)Zabawa „Loud – quiet”. Przygotować: karty obrazkowe
karty obrazkowe leżą na ziemi, nauczyciel pokazuje obrazek i mówi cichutko, dzieci mają
powtórzyć głośno i odwrotnie, jeśli nauczyciel mówi głośno, dzieci powtarzają cicho. Z czasem
zwiększamy tempo mówionych i pokazywanych wyrazów.
(25)„Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe..
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie (1) na prezentacji materiału – pokazujemy
kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa, dopasowujemy.