Data lekcji: 06/12/2024
Grupa: Pick Up 2 PIĄTEK 18.10 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 14. School
„A book, pencil, eraser, glue, paper, ruler, backpack. What’s this? It’s a book”.
Przyimki: „in, on, under, next to”
Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe. Wprowadzamy nowe słowa i zwroty:
„What is this? It’s a book, pencil, eraser, glue, paper, ruler and backpack” i powtórka przyimków
miejsca: „in, on, under, next to”, z użyciem kart obrazkowych. Nauczyciel pyta małpkę Picko a
następnie dzieci. Może zademonstrować dzieciom najpierw udzielając odpowiedzi samemu, a
potem prosić je o odpowiedź. Wszystkie zabawy inicjuje lektor oraz małpka jeśli dzieci
początkowo nie wiedzą co mają robić.Skandujemy wprowadzane wyrazy jednocześnie uderzając
dłońmi o kolana lub klaszcząc.
(27)Zabawa „Traf i zgadnij”. Przygotować: piłki i karty obrazkowe.
Obrazki wieszamy na glutkach dookoła sali na ścianach. Dzieci rzucają miękką piłką i nazywają
obrazki, w które traą.
(28)Zabawa „Spin a bottle”. Przygotować: karty obrazkowe, butelkę częściowo wypełnioną wodą.
Dzieci i nauczyciel siedzą w kółku, na środku jest stosik kart. Nauczyciel kręci butelką, jak się
zatrzyma, zakrętka wskazuje na dziecko, które podchodzi do kart i losuje jedną, mówi, co na niej
jest i kręci butelką dla następnego ucznia.
(29)Zabawa „Listen and do”. Przygotować: karty obrazkowe. Wszyscy uczniowie dostają karty,
nauczyciel buduje zdania określając, gdzie mają się znajdować a uczniowie chodzą po klasie i
kładą je na miejsca. Następnie biorą inną kartę i nauczyciel znowu mówi, gdzie mają być: „The
book is on the table/ The pencil is in my backpack/ The ruler is under the table /The eraser is
next to the glue”.
(30)„Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe..
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie (1) na prezentacji materiału – pokazujemy
kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa, dopasowujemy.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stolikach).
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy karty pracy. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka.