Data lekcji: 30/05/2025
Grupa: Pick Up 2 PIĄTEK 18.10 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 32. Home
„Kitchen, bathroom, bedroom, living-room, dining-room.
„Where are you Monkey Picko? I’m in the kitchen.”
Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe. Wprowadzamy nowe słowa i zwroty:
„Kitchen, bathroom, bedroom, living-room, dining-room, Where are you Monkey Picko? I’m in
the kitchen.” Nauczyciel pyta małpkę Picko a następnie dzieci. Może zademonstrować dzieciom
najpierw udzielając odpowiedzi samemu, a potem prosić je o odpowiedź. Wszystkie zabawy
inicjuje lektor oraz małpka jeśli dzieci początkowo nie wiedzą co mają robić.
7) Zabawa „Dodaj i zapamiętaj”. Przygotować: karty obrazkowe (tyle, ile dzieci). Rozdajemy karty
dzieciom, każdy ma swoją. Pierwszy uczeń kładzie kartę na środku i mówi np. I’m in the kitchen.
Kolejny dokłada swoją i powtarza zdanie pierwszego ucznia i dodaje swoje, z pomieszczeniem,
które położył. Kolejny dokłada swoja itd. Można zrobić odwrotnie, układać karty i każdy kolejny
uczeń powtarza wszystko, co już jest ułożone.
8) Zabawa „Blindfold me”. Przygotować: opaska na oczy, dmuchany młotek, kubek papierowy.
karty obrazkowe. Uczeń ma zasłonięte oczy i próbuje trafić w kubek papierowy ustawiony na
karcie przed nim jednocześnie powtarzając słowo, grupa pomaga.
9) Zabawa „Running together”. Przygotować: karty obrazkowe.
Karty zawieszamy w różnych częściach sali, mówimy dowolne zdanie z wyrazem z którejś karty,
razem z dziećmi podbiegamy do karty. Możemy nabrać dzieci i podbiec do nieprawidłowego
obrazka.
(10)„Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie (1) na prezentacji materiału –
pokazujemy kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa,
i dopasowujemy razem. Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz
przeczytać słowa.