Data lekcji: 23/05/2025
Grupa: Pick Up 2 PIĄTEK 18.10 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 31. Revision 7
„Routines in the morning, routines in the evening, clothes”.
Zabawa „Magic tower”. Przygotować: karty obrazkowe. Przygotować: karty, kubki plastikowe,
duże kubki lub miseczki plastikowe. Budujemy wieżę. Nazywamy co jest na kartach między
kubkami
2) Zabawa „Bottle drop”. Przygotować: karty, butelkę z niewielką ilością wody.
Dzieci siedzą w kręgu razem z nauczycielem. Na środku kładziemy stosik z kartami. Nauczyciel
bierze kartę w jedną rękę i pokazuje uczniom, pytając: „What is it?” I odpowiada „It’s a …”, i
upuszcza butelkę na ziemię. Następnie podaje butelkę uczniowi i pokazuje kolejna kartę pytając:
What is it? Uczeń odpowiada, jeśli poprawnie, dzieci krzyczą „Yes” albo „Correct” i może upuścić
butelkę, po czym podaje ją do innego ucznia.
3) Zabawa „Tunnel curtain”. Przygotować: tunel i karty obrazkowe.
Jako kurtyna (do ćwiczenia czynności): ktoś się chowa, podnosimy tunel na nim, reszta po kolei
bierze karty i mówi jaka czynność ma wykonać osoba w tunelu. Opuszczamy tunel i ta osoba to
wykonuje. Możemy zrobić odwrotnie, osoba w tunelu ma karty i dzieci wołają: np. It’s my turn i
dostają za zadanie zrobić to, co osoba w tunelu wyciągnęła.
4) „Zabawa Goal”. Przygotować: karty obrazkowe, moneta (albo inny znacznik np. magnes itp.)
Karty układamy na podłodze tak, żeby każdy uczeń ja widział. Dzieci po kolei rzucają monetę
celując w kartę, jak wyląduje, mają za zadanie nazwać kartę.
5) Zabawa „Memory II”. Przygotować: karty obrazkowe i wyrazowe. Nauczyciel rozkłada karty z
obrazkami na podłodze, dzieci losują kolejno ze stosu karty ze słowami i starają się dopasować
swoje karty do tych na podłodze.