Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 04/04/2025

Grupa: Pick Up 2 PIĄTEK 18.10 S

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: 26. Vegetables

Treść lekcji:

„What is it? It’s a potato, tomato, cucumber, onion, beet, lettuce.
Is it a tomato? Yes, it is. No, it isn’t.

Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe. Wprowadzamy nowe słowa i
zwroty: „What is it? It’s a potato, tomato, cucumber, onion, beet, lettuce, Is it a tomato?
Yes, it is. No, it isn’t.” Nauczyciel pyta małpkę Picko a następnie dzieci. Może
zademonstrować dzieciom najpierw udzielając odpowiedzi samemu, a potem prosić je o
odpowiedź. Wszystkie zabawy inicjuje lektor oraz małpka jeśli dzieci początkowo nie
wiedzą co mają robić.
(8) Zabawa „A very hungry monster”. Przygotować: małe karty, kilka zestawów, potworek z
pudełka po chusteczkach. Nauczyciel rozdaje dzieciom karty – każde po kolei wkłada
potworkowi do buzi kartę jednocześnie mówiąc nazwę. Po wrzuceniu wszystkich
karteczek dzieci kolejno wyjmują je, znowu powtarzając ich nazwy.
(9) Zabawa „Głuchy telefon”. Przygotować: karty. Na ścianę/do tablicy przyczepiamy
flashcards (można też oczywiście położyć karty na dywanie). Ustawiamy dzieci w
rzędzie, pierwsza osoba z linii wybiera jedną kartę z wywieszonego zestawu i szepcze
słowo koleżance/koledze i tak dalej, aż do końca kolejki, ostatnia osoba ma za zadanie
podbiec do odpowiedniej karty i wskazać ją lub przynieść pierwszemu uczniowi.
(10)Zabawa „Intro pass the card”. Przygotować: – przygotować karty – tyle ilu uczniów.
Siadamy w kółku, wybieramy kartę i mówimy wyraz jednocześnie przesuwając kartę do
następnego dziecka, pilnując wymowy i klaskając za każdym razem gdy uczeń powtórzy.
Stopniowo dodajemy karty, tak że jednocześnie więcej niż jedna jest w obiegu aż
wszystkie dzieci mają swoja kartę.
(11)„Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie 1) na prezentacji materiału –
pokazujemy kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa,
i dopasowujemy razem. Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz
przeczytać słowa.