Data lekcji: 21/03/2025
Grupa: Pick Up 2 PIĄTEK 18.10 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 23. Spring
Where is the ladybug? It’s on/under/in…”
„In the garden: ladybug, butterfly, bumblebee, flowers, grass, tree”
MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
22) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe. Wprowadzamy nowe słowa i
zwroty: „Where is the ladybug? It’s on/under/in … In the garden: ladybug, butterfly,
bumblebee, flowers, grass, tree”. Nauczyciel pyta małpkę Picko a następnie dzieci. Może
zademonstrować dzieciom najpierw udzielając odpowiedzi samemu, a potem prosić je o
odpowiedź. Wszystkie zabawy inicjuje lektor oraz małpka jeśli dzieci początkowo nie
wiedzą co mają robić.
23) Zabawa „In the box”. Przygotować: karty obrazkowe dla nauczyciela i zestaw małych
kart dla każdego ucznia, pudełko (jedno dla wszystkich albo dla każdego). Nauczyciel
mówi zdanie, gdzie znajduje się dana karta np. In/on/under the box a uczniowie mają za
zadanie znaleźć w swoich kartach tą kartę i położyć ją w odpowiednim miejscu w
stosunku do pudełka.
24) Zabawa „True/false line”. Przygotować: karty obrazkowe. Nauczyciel trzyma karty w
ręce, dzieci ustawiają się na wprost niego w rzędzie jedno za drugim. Nauczyciel
pokazuje kartę i mówi słowo lub zdanie, jeśli się zgadza z obrazkiem, dzieci chórem
powtarzają i przesuwają się w lewo (nauczyciela), jeśli się nie zgadza, mówią NO i
przesuwają się w prawo.
25) Zabawa „Where is – pairs II”. Przygotować: karty obrazkowe duże, dla dzieci zestaw kart
dla każdego z danego materiału. Dzieci siedzą w kółku, mają w rękach małe karty
ułożone w wachlarz. Nauczyciel kładzie dużą kartę na środku i mówi: „The (przedmiot z
małej karty) np. ladybug… is (on) the (duża karta) np. Tree” a dzieci układają swoje karty
na dużej karcie. Zmieniamy przyimki, duże i małe karty aż dzieci położą wszystkie swoje
małe karty.
26) „Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe. Prezentacja słów na
kartach podobna jak w punkcie (1) na prezentacji materiału – pokazujemy kartę
wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa, i dopasowujemy
razem. Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz przeczytać
słowa.