Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 07/03/2025

Grupa: Pick Up 2 PIĄTEK 18.10 S

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: 21. Transport

Treść lekcji:

„I go by car, bus, train, tram, boat, plane

. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
12) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe.
Wprowadzamy nowe słowa i zwroty: „ I go by car, bus, train, tram, boat, plane”.
Skandujemy wprowadzane zwroty i demonstrujemy dzieciom udając czynności jedzenia
i picia. Nauczyciel pyta małpkę Picko a następnie dzieci. Może zademonstrować
dzieciom najpierw udzielając odpowiedzi samemu, a potem prosić je o odpowiedź.
Wszystkie zabawy inicjuje lektor oraz małpka jeśli dzieci początkowo nie wiedzą co mają
robić.
13) Zabawa „Chusta animacyjna”. Przygotować: karty obrazkowe, chusta animacyjna,
piłeczka
Dzieci trzymają chustę, na środku jest piłeczka. Nauczyciel pokazuje kartę obrazkową i mówi
słowo, jeśli zgadza się z obrazkiem, piłeczka „faluje” po chuście, jeśli nie, piłeczka „wylatuje” z
chusty.
14) Zabawa „Hot potato”. Przygotować: karty obrazkowe (karta dla każdego dziecka)
Uczniowie siadają w kółku. Podajemy kilka kart w obieg i w międzyczasie puszczamy muzykę.
Kiedy muzyka się zatrzymuje, każdy, kto ma kartę w ręce, musi ją nazwać. Uczeń, który nie zna
nazwy, odpada.
15) Zabawa „Goal”. Przygotować: karty obrazkowe, monety (albo inny znacznik np. magnes
itp.)
Karty układamy na podłodze tak, żeby każdy uczeń ja widział. Dzieci po kolei rzucają monetą lub
innym małym przedmiotem (kamyk, magnes, itp.) celując w kartę, jak wyląduje, mają za zadanie
nazwać kartę. Można utrudnić grę, wskazując uczniowi, na której karcie ma wylądować moneta
(dla starszych).
16) „Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie 1) na prezentacji materiału –
pokazujemy kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa,
i dopasowujemy razem. Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz
przeczytać słowa.