Data lekcji: 07/11/2024
Grupa: Pick Up 2 CZWARTEK 16:15 S
Lektor: Paulina Bobola
Temat lekcji: Colours
What color is it? It’s blue, yellow, green, red, orange, pink, purple, brown, black
Piosenki Hello/Goodbye: (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• https://youtu.be/GVjd1lb9Ovw Colours
Przygotować: karty obrazkowe.
Wprowadzamy nowe słówka i zwroty: „It’s blue, yellow, green, red, orange, pink, purple, brown,
black” używając kart obrazkowych. Skandujemy wprowadzane wyrazy jednocześnie uderzając
dłońmi o kolana lub klaskając.
2) Zabawa „Where is”. Przygotować: karty obrazkowe.
Uczniowie siedzą w szeregu, każde ma kartę w rękach. Nauczyciel pyta “ where is …” i uczeń z ta
kartą ma podbiec i położyć kartę na krześle, nauczyciel w trakcie próbuje złapać dziecko (lub
udaje).
3) Zabawa „Colours” (zabawa z piłką). Przygotować: karty obrazkowe. i piłka.
Nauczyciel rzuca kolejno do dzieci piłkę wywołując dany kolor po angielsku. Dziecko łapie piłkę
i odrzuca do innego dziecka. Nauczyciel może się umówić z dziećmi, że na kolor „black” nie łapią
piłki.
4) Zabawa „Running together”. Przygotować: karty obrazkowe.
Karty zawieszamy w różnych częściach sali, mówimy dowolne zdanie z wyrazem z którejś karty,
razem z dziećmi podbiegamy do karty. Możemy nabrać dzieci i podbiec do nieprawidłowego
obrazka.
5) „Global reading”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Prezentacja słów na kartach podobna jak w punkcie (1) na prezentacji materiału –
pokazujemy kartę wyrazową, skandujemy słowo. Następnie pokazujemy obrazki i słowa,
i dopasowujemy razem. Następnie prosimy dzieci aby spróbowały same dopasować oraz
przeczytać słowa.