Data lekcji: 15/11/2024
Grupa: Pick Up 2 PIĄTEK 18.10 S
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 10. Revision 2
„Autumn, actions, colours”
Zabawa „Hammer game”. Przygotować: karty obrazkowe. młotek pluszowy.
Jedno dziecko stoi w środku koła trzymając młotek pluszowy bądź inny zabawkowy, najlepiej
piszczący. Każde dziecko ma przed sobą obrazek. Nauczyciel stoi z boku i czyta słówko z obrazka
któregoś z dzieci. Dziecko które jest w środku ma za zadanie uderzyć młotkiem wyraz, który
usłyszy i zamieniają się miejscami.
7) Zabawa „Grab a chair II”. Przygotować: krzesła w kole (o jedno mniej niż uczniów, na krzesłach
karty). Dzieci chodzą dookoła, słuchają piosenki, gdy nauczyciel zatrzyma muzykę, siadają na
krzesłach. Osoba, dla której zabraknie chodzi dookoła i każdemu zadaje pytanie o kartę np.
What is it?, dzieci odpowiadają, potem dziecko siada z boku. Odkładamy jedno krzesło i
powtarzamy zabawę. Opcja II – bez rywalizacji – liczba krzeseł jest równa liczbie dzieci, a na
jednym lub dwóch lub trzech (w zależności od liczby dzieci w grupie) z nich leży obrazek. Dziecko
które tam usiądzie mówi co znajduje się na obrazku.
8) Zabawa „Memory”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Nauczyciel rozkłada zestaw kart, gdzie na jednych są obrazki, a na innych słowa. Odwracamy
karty tak aby nie było widać co na nich jest. Dzieci odsłaniają pary. Nauczyciel czyta słówko
uczeń powtarza i stara się nazwać obrazek, który odsłonił. Wygrywa ten, kto znajdzie najwięcej
par.
9) Zabawa”Tiger/camera/bomb”. Przygotować: karty obrazkowe plus karty tygrysa, aparatu i
bomby. Nauczyciel trzyma karty w ręce, między nimi ukryte są karty tygrysa, aparatu i bomby,
może być po kilka sztuk. Dzieci stoją naprzeciw w szeregu, mówią chórem co się pojawia na
karcie i robią krok w kierunku nauczyciela. Jeśli pojawi się aparat, dzieci robią śmieszne miny do
zdjęcia, jeśli pojawi się bomba wszyscy kucają i zasłaniają głowy, jeśli pojawi się tygrys, dzieci
uciekają na początek sali.
10) „Zabawa memory II”. Przygotować: karty wyrazowe, karty obrazkowe.
Nauczyciel rozkłada karty z obrazkami na podłodze, dzieci losują kolejno ze stosu karty ze
słowami i starają się dopasować swoje karty do tych na podłodze.