Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 08/11/2024

Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 9. Home

Treść lekcji:

”A living-room, bathroom, bedroom, kitchen. Where is Monkey Picko? He’s in the kitchen
etc.”
Rekwizyty: małpka Picko, karty obrazkowe: „Living-room, bathroom, bedroom, kitchen”, małe karty
obrazkowe z pomieszczeniami (min. po jednym zestawie na dziecko, ale parzysta liczba zestawów),
karty pracy.
Projekt sensoryczny: „Picko in the House”
Piosenki Hello/Goodbye (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Home
Czas: 45 minut.
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
17) Prezentacja materiału: Przygotować: karty obrazkowe, Uczymy nowych słówek: „a livingroom, bathroom, bedroom, kitchen”, pytań i odpowiedzi – „Where is Monkey Picko? He’s in
the kitchen.” pokazujemy im karty obrazkowe, stawiamy małpkę Picko na jednej z kart –
pytając i odpowiadając a dzieci naśladują.
18) Zabawa „Stand on”. Przygotować: karty obrazkowe z pomieszczeniami – do nich spinaczem
przypinamy numerek od 1 do 6. Jest to także świetna powtórka niedawnego tematu
„Numbers”. Rozkładamy ponumerowane 6 kart po sali. Dzieci zdejmują buty. Rzucamy kostką i
dziecko staje na karty. Następnie mówi w jakim pomieszczeniu jest np.: Wszyscy chórem
pytamy dziecko: „Where are you”, dziecko odpowiada: „I’m in the bathroom”, itd.
19) Zabawa „Pairs”. Przygotować: małe karty obrazkowe z pomieszczeniami (min. po jednym
zestawie na dziecko ale parzysta liczba zestawów)
Układamy je przed dziećmi rozsypane, obrazkiem do dołu. Dzieci kolejno odkrywają po dwie
karty, jeśli jest para, nauczyciel mówi: It’s a pair i pyta, jakie to pomieszczenie. Dziecko
odpowiada np.: „It’s a bathroom” i zabiera. Jeśli nie ma pary, nauczyciel mówi „It isn’t a pair” a
karty zostają odkryte. Na końcu liczymy po angielsku ile mamy par.
20) Zabawa „Traf i zgadnij”. Przygotować: miękkie piłki, karty obrazkowe.
Obrazki wieszamy na glutkach dookoła sali na ścianach. Miękką piłką, dzieci rzucają i
nazywają obrazki, w które trafią.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy karty pracy : nauczyciel podchodzi i pyta np: Is it a
kitchen?i zachęca dzieci, żeby odpowiedziały.
3. SENSORY PROJECT (część III około 15 minut – siadamy na macie lub przy stole) „Picko in the
House”

Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1) makieta domu z pomieszczeniami (Załącznik nr 1.),
2) rzepy: małe pocięte kawałki lub okrągłe rzepki,
3) Małpka Picko – mały obrazek około 10×10 cm z przyklejonym rzepem na odwrocie. Najlepiej
wydrukowany obrazek i zalaminowane lub alternatywnie wydrukowany na grubszym
papierze.
Sposób przygotowania:
Kawałeczki rzep przyklejamy w centrum każdego z pomieszczeń na makiecie oraz z tyłu do
obrazka z Małpką Picko. Nauczyciel wydaje polecenia a uczniowie przemieszczają Picko według
instrukcji do kolejnych pomieszczeń domu.