Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 14/03/2025

Grupa: Clever 1 PIĄTEK 16:30 J

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 22. In Our Kindergarten

Treść lekcji:

„We learn, we play, we eat, we sleep. What do we do? In our kindergarten we: …”
Rekwizyty: karty obrazkowe, chusta animacyjna, piłeczka, workbooks.
Projekt sensoryczny: „My Kindergarten”
Piosenki Hello/Goodbye (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE What’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• https://youtu.be/c_zdkansiuc Kindergarten
Czas: 45 minut
1. MAGIC MAT (część I około 15-20 minut – siadamy na macie)
(1) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe.
Uczymy nowych zwrotów: „We learn, we play, we eat, we sleep” i zdań: „What do we do? In our
kindergarten we …”. Nauczyciel demonstruje czynność i prosi dzieci, żeby powtórzyły, grupowo
i indywidualnie. Może też poprosić małpkę Picko, żeby wykonał czynność z nim.
(2) Zabawa „Parrot”. Przygotować: karty
Nauczyciel gra przeciwko uczniom. Wszystkie karty są przypięte do tablicy. Dzieci powtarzają
za nauczycielem tylko to co jest poprawne. Kiedy nauczyciel wskazuje na obrazek i wypowiada
słowo, dzieci je powtarzają jak papugi, ale tylko wtedy gdy jest to słowo zilustrowane na karcie.
Jeżeli słowo nie koresponduje z obrazkiem, dzieci milczą.
(3) Zabawa „Chusta animacyjna”. Przygotować: karty obrazkowe, chusta animacyjna, piłeczka.
Dzieci trzymają chustę, na środku jest piłeczka. Nauczyciel pokazuje kartę obrazkową i mówi
słowo, jeśli zgadza się z obrazkiem, piłeczka “faluje” po chuście, jeśli nie, piłeczka “wylatuje” z
chusty.
(4) Zabawa „Kalambury”. Przygotować: karty obrazkowe. Uczeń losuje kartę (czynności) a
następnie demonstruje, jaka czynność na niej jest, reszta dzieci zgaduje.
2. WORKBOOK – 5-10 minut PRZY STOLIKACH:
Strona 45 z 75
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka
3. SENSORY PROJECT 15 minut PROJEKT SENSORYCZNY: „My Kindergarten”
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1) Kartka twarda A4 z wydrukowaną makietą przedszkola
2) Zalaminowane i wydrukowane żetony z obrazkami dotyczącymi tematu lekcji
3) Rzepy
4) (opcjonalne) bibuła kredki flamastry brokat itp.
Sposób przygotowania:
Kartkę z makietą przedszkola należy pokolorować i ozdobić dowolnie na przykład za pomocą
bibuły oraz flamastrów i kredek, a następnie należy wcześniej wycięte i zalaminowane żetony
okleić rzepami a drugą część rzepów przykleić w poszczególne pokoje przedszkola (na
makiecie).