Data lekcji: 07/03/2025
Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 21. Winter Clothes
„It’s cold. A hat, boots, coat, scarf, mittens. Put on your hat/ boots …”
Rekwizyty: karty obrazkowe, czapki i szaliki dzieci, małe karty z obrazkami (2 pary dla każdego
ucznia), kartka z dziurką z bloku technicznego, małpka Picko + czapka dla niej.
Projekt sensoryczny: „Winter Clothes”
Piosenki Hello/Goodbye (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• https://youtu.be/oEzFewelJ1s Winter clothes
Czas: 45 minut
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
1) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe.
Uczymy nowych słówek „Hat, boots, coat, scarf, mittens, it’s cold” oraz polecenia: „Put on your
scarf” .
Prezentujemy karty obrazkowe, zachęcamy dzieci, żeby powtarzały słówka. Podajemy małpce
Picko obrazek z ubraniem mówiąc: „It’s cold, put on your hat”.
2) Zabawa „Put on your hat”. Przygotować: czapki i szaliki tyle, ile jest dzieci, możemy poprosić
dzieci o przyniesienie swoich.
Demonstrujemy na Picko komendę: Put on your hat ubierając Picko w czapkę. Rozdajemy
czapki i szaliki mówiąc: „It’s cold, put on your hat” i zachęcamy dziecko, żeby się ubrało.
3) Zabawa „Memory”. Przygotować: karty obrazkowe (przynajmniej 2 pary)
Nauczyciel rozkłada karty. Odwracamy karty tak aby nie było widać co na nich jest. Dzieci
odsłaniają pary, mówiąc za każdym razem co jest na obrazku. Jeśli ma parę mówi: I’ve got a pair
i zabiera. Wygrywa ten, kto znajdzie najwięcej par.
4) Zabawa „Guessing game”. Przygotować: karty i kartkę z dziurką
Nauczyciel przygotowuje kartkę z bloku technicznego, w której wycina otwór o średnicy ok 4
cm. Przygotowana kartkę nakłada na karty obrazkowe, tak, że widoczny jest tylko fragment
danego obrazka. Nauczyciel zadaje pytanie: ‘What is it?’ Dzieci muszą nazwać dany przedmiot.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka
3. SENSORY PROJECT (część III około 10-15 minut – siadamy na macie) „Winter Clothes”
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1. kartka techniczna a4 z wydrukowanym konturem człowieka,
2. włóczka w różnych kolorach i grubościach,
3. wata,
Strona 43 z 75
4. pianka do golenia,
5. farba.
Sposób przygotowania:
Na początku należy zrobić puchnącą farbę, czyli w tym celu
należy zmieszać piankę do golenia z farbą. Można zrobić
kilka kolorów takiej farby, najlepiej przygotować sobie ją
przed rozpoczęciem zajęć. Kolejnym krokiem będzie
ozdobienie konturu człowieka za pomocą włóczki,
puchnąca farbą i watą. Przyklejając je tworzymy zimowe
ubranie dla człowieka.