Data lekcji: 21/02/2025
Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 16. Christmas - odrabianie
16. Christmas
„Santa Claus, presents, reindeer, Christmas tree. Who is it? it’s Santa Claus. What is it? it’s a
Christmas tree. What are they?They are presents.”
Rekwizyty: maskotka Picko, karty obrazkowe: „Santa Claus, presents, reindeer, Christmas tree”, małe
karty obrazkowe (min. 1 zestaw na każde dziecko – parzysta liczba zestawów), piłki i glutki do
przyczepienia kart obrazkowych, karty pracy.
Projekt sensoryczny: „Christmas sensory bottle”
Piosenki Hello/Goodbye (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• https://youtu.be/A0ZyiUCq8C4 Christmas
Czas: 45 minut
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
2) Prezentacja materiału: Przygotować: karty obrazkowe „Santa Claus, presents, reindeer,
Christmas tree”. Uczymy nowych słówek, pytań i odpowiedzi – „Who/What is it? It’s Santa Claus.”
pokazujemy im karty obrazkowe i demonstrujemy a następnie prosimy dzieci aby powtórzyły po
nas, i układały same zarówno pytania jak i odpowiedzi. Pomagamy im.
3) Zabawa „Memo”. Przygotować: małe karty obrazkowe (min. zestaw na każde dziecko/parzysta
liczba zestawów). Dzieci odkrywają karty i mówią co na nich się znajduje. Kiedy znajdą 2 takie
same, zabierają je. Wygrywa ten kto zbierze więcej par.
4) Zabawa „Traf i zgadnij”. Przygotować: piłki i glutki do przyczepienia kart obrazkowych, karty
obrazkowe. Obrazki wieszamy na glutkach dookoła sali na ścianach. Miękką piłką, dzieci rzucają i
nazywają obrazki, w które trafią. Opcja nr. 2 to rzucanie piłeczką obrazek jaki wywołuje
Nauczyciel
5) Zabawa „Parrot”. Przygotować karty obrazkowe. Nauczyciel gra przeciwko uczniom. Wszystkie
karty są przypięte do tablicy. Dzieci powtarzają za nauczycielem tylko to co jest poprawne. Kiedy
nauczyciel wskazuje na obrazek i wypowiada słowo, dzieci je powtarzają jak papugi, ale tylko
wtedy, gdy jest to słowo zilustrowane na karcie. Jeżeli słowo nie koresponduje z obrazkiem, dzieci
milczą. Jeżeli dzieci wykonają ćwiczenie prawidłowo, zdobywają punkt, jeżeli nie – punkt
zdobywa nauczyciel.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy karty pracy. Nauczyciel pyta dzieci, co kolorują i jakiego jest
to koloru: „What is it? What colour is it?”
3. SENSORY PROJECT (część III około 10-15 minut – siadamy na macie) „CHRISTMAS sensory
bottle”
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1) butelka sensoryczna.
2) figurki świąteczne małe
3) klej PVA
4) brokat niebieski, srebrny i złoty 5) woda
Sposób przygotowania:
Do zakrętki butelki przyklejamy wcześniej zakupioną figurkę za pomocą silnego kleju. Należy to zrobić
przed zajęciami i upewnić się, że klej “trzyma” przed kontaktem figurki z wodą. Do butelki dzieci
wkładają styropianowe kulki, brokat, cekiny, piórka, inne ozdoby w zależności od tematu zajęć.
Nauczyciel zalewa butelkę do połowy klejem PVA. Drugą połowę zapełniamy wodą uważając, żeby
klej nie zmieszał się z wodą. Na koniec używając drewnianego patyczka nauczyciel lub dziecko może
zabarwić wodę barwnikiem, uważając, by patyczek nie dotykał warstwy kleju. Zakręcamy butelkę
nakrętką z figurką. Po odwróceniu butelki osiągamy taki efekt, jak w świątecznej kuli śnieżnej. Klej
PVA spowoduje, że przedmioty będą płynąć wolniej niż w wodzie.