Data lekcji: 14/02/2025
Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 20. Revision 5
20. Revision 5
”Have got.”
„Winter, Family, Toys”
Rekwizyty: maskotka Picko,, karty obrazkowe, różdżka, timer.
Projekt sensoryczny: Toytown 5
Piosenki Hello/Goodbye: (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• hps://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• hps://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• hps://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji: wybrane z poprzednich lekcji
Czas: 45 minut
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie). Przygotować: karty obrazkowe z
Toys, Family, Winter. Powtarzamy słownictwo z poprzednich lekcji:
Toys: lego blocks, teddy bear, doll, car
Family: mom, dad, sister, brother
Winter: snow, snowball, snowman, snowake
1) Zabawa „Time bomb”. Przygotować: karty obrazkowe z trzech ostatnich tematów, timer
(może być na komórce).
Dzieci siedzą w kółeczku, na środku jest stosik z obrazkami. Nastawiamy timer np. Na 2
minuty. Każdy po kolei bierze po 1 obrazku i mówi co na nim jest. Kiedy zadzwoni alarm,
dziecko, które zostało z kartę musi coś zrobić: np. podnieść i nazwać trzy kolejne karty albo
przynieść coś (wcześniej przygotowujemy np. karty na tablicy) albo jakieś inne zadanie.
2) Zabawa „A story”. Przygotować: różdżkę, karty obrazkowe. Nauczyciel układa obrazki
przed dziećmi, bierze różdżkę i mówi, że jest czarodziejką i opowie teraz historię. Opowiada
historyjkę zawierającą słówka poznane na lekcjach i jeśli dziecko usłyszy słowo, które jest
na podłodze, to kładzie się i udaje, że śpi. Jak wszystkie dzieci usną, historyjka się kończy i
nauczyciel budzi dzieci różdżką, używając znowu poznanych słówek, dziecko, które się
obudzi, powtarza podane przez nauczyciela słowo.
3) Zabawa „False/true”. Przygotować: karty obrazkowe wszystkie. Na tablicy rysujemy
zielonego ptaszka – szkę (v) i czerwony krzyżyk (x) i pionową kreskę między nimi.
Nauczyciel pokazuje obrazek i mówi wyraz, jeśli się zgadza z obrazkiem, dzieci idą na
stronę tablicy z szką, jeśli się nie zgadza, idą na stronę false.
4) Zabawa „Loud – quiet”. Przygotować: wszystkie karty obrazkowe.
Karty obrazkowe leżą na macie, nauczyciel pokazuje obrazek i mówi cichutko, dzieci mają
powtórzyć głośno i odwrotnie, jeśli nauczyciel mówi głośno, dzieci powtarzają cicho. Z
czasem zwiększamy tempo mówionych i pokazywanych wyrazów.
2. SENSORY PROJECT (część III około 10-15 minut – siadamy na macie) „ Toytown 5”.
Strona 41 z 75
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1. makieta – załącznik nr 1
2. farby, puchnąca farba,
3. klej
4. brokat
5. inne ozdoby według uznania
Sposób przygotowania:
Ozdabiamy Toytown czyli naszą makietę, na której
dzieci widzą obrazki z powtarzanych tematów i z
pomocą nauczyciela powtarzają słówka oraz zwroty.