Data lekcji: 03/01/2025
Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: Fruits
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie).
(1) Prezentacja materiału. Przygotować: 4 karty obrazkowe: strawberry, red, lemon, yellow.
„What is it? It’s a strawberry. What color is it? It’s red. What is it? It’s a lemon. What color is
it? It’s yellow.” Nauczyciel demonstruje dzieciom karty i opowiada co na nich jest. Następnie
małpka Picko demonstruje i na koniec prosi dzieci o pomoc.
(2) Zabawa „Podaj dalej!” Przygotować: karty obrazkowe tak aby każde dziecko miało 1 kartę.
Siadamy w kółeczku, dajemy dzieciom po jednej karcie obrazkowej (np. kładziemy je przed
nimi) nauczyciel zaczyna: „It’s a strawberry” – i np. pokazujemy jedną ręka na kartę, następnie
drugą ręką na dziecko obok i pytamy What is this? Dziecko odpowiada: „It’s a lemon” i pyta
kolegę obok: „What is this” Jeszcze ćwiczymy pytania lub robimy tzw. Brain Jog – (stymulacja
mózgu poprzez naprzemienne ruchy rąk) klepiemy na krzyż dłońmi (naprzemiennie prawa ręka
w lewą a lewa w prawą) w uda – wystukując rytm swoich słów.
(3) Zabawa „Pudełko”. Przygotować: pudełko i małe karty z kolorami – 2 zestawy
Do pudełka wkładamy małe karty z kolorami i karty z owocami. Małpka Picko losuje kartę i
pyta dzieci: What colour is it? Dzieci odpowiadają: It’s …. Następnie dzieci losują kolejno z
zamkniętymi oczami, wyciągają i pytają, reszta odpowiada.
(4) Zabawa „Pudełko” Przygotować: karty obrazkowe albo prawdziwe owoce lub plaskowe.
Nauczyciel rozwiesza lub rozkłada po sali karty obrazkowe (co najmniej tyle, ile jest dzieci,
najlepiej więcej) i wydaje polecenia dzieciom: ‘Touch a lemon/ Touch red’ itd., dzieci
rozbiegaj si po klasie i musz dotkn tego obrazka albo innego przedmiotu o podanym
kolorze.
Strona 5 z 75
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy karty pracy. Nauczyciel pyta dzieci, co kolorują i
jakiego jest to koloru: „What is it? What colour is it?”
3. SENSORY PROJECT (część III około 15 minut – siadamy na macie lub przy stole) „Toytown 1”
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1. makieta – załącznik nr 1
2. farby, puchnąca farba,
3. klej
4. brokat
5. inne ozdoby według uznania
Sposób przygotowania:
Ozdabiamy Toytown czyli naszą makietę, na której dzieci
widzą obrazki z powtarzanych tematów i z pomocą
nauczyciela powtarzają słówka oraz zwroty.