Data lekcji: 22/11/2024
Grupa: Clever 1 PIĄTEK 16:30 J
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 11. Fruit - Smells And Flavours
”A Banana, an apple, orange, pear. I like apples. Do you like apples? Yes, I do. No, I don’t”
Rekwizyty: Małpka Picko, karty obrazkowe: „banana, apple, orange, pear” i wydrukowane małe karty
obrazkowe dla uczniów (1 zestaw dla każdego), pudełko, karty pracy.
Projekt sensoryczny: „ Smells and flavours”
Piosenki Hello/Goodbye (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• https://youtu.be/TTGHRsmmFCM Fruits
• https://youtu.be/K1uE85-twBc Food-fruits
Czas: 45 minut.
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
21) Presentation: Uczymy pytań i odpowiedzi – przygotować 4 karty obrazkowe: „a banana, an
apple, orange, pear.” „What is it? It’s a strawberry. What color is it? It’s red. What is it? It’s a
lemon. What color is it? It’s yellow.” „I like apples. Do you like apples? Yes I do/ No, I don’t.”
Nauczyciel wybiera jeden owoc i mówi: „I like a strawberry” i pokazuje że zjada i że mu
smakuje. Potem pokazuje uczniom i mówi „Do you like apples? I pomaga odpowiedzieć,
dodając „Yes – I do” oraz „No – I don’t. Małpka Picko też może pokazać że lubi owoce, ułatwi
to nam pracę z dziećmi, które ją kochają.
22) Zabawa „Podaj dalej”. Przygotować: karty obrazkowe.
Siadamy w kółeczku, dajemy dzieciom po jednej karcie obrazkowej (np. kładziemy je przed
nimi) nauczyciel zaczyna: „It’s a banana” – i np. pokazujemy jedną ręka na kartę, następnie
drugą ręką na dziecko obok i pytamy What is this? Dziecko odpowiada: „It’s an apple” i pyta
kolegę obok: „What is this” Jeszcze ćwiczymy pytania lub robimy tzw. Brain Jog – (stymulacja
mózgu poprzez naprzemienne ruchy rąk) klepiemy na krzyż dłońmi (naprzemiennie prawa ręka
w lewe a lewa w prawe) w uda – wystukując rytm swoich słów.
23) Zabawa „Karty obrazkowe” . Przygotować: małe karty obrazkowe dla ucznia (zestaw dla
każdego)
Nauczyciel układa i dzieli swoje karty na dwie grupy mówiąc I like … przy każdym owocu,
który wybiera i drugą grupa I don’t like ….. Następnie prosi dzieci o to samo, żeby podzieliły
owoce na dwie grupy i zachęca żeby powiedziały o każdym owocu czy go lubią czy nie.
4) Zabawa losowanie przygotować: karty obrazkowe
Wszystkie karty łącznie wrzucamy do pudełka, dzieci kolejno losują z zamkniętymi oczami,
wyjmują i pytamy „What is it?”, Uczeń odpowiada „It’s a …”
5) Zabawa „False/true”. Przygotować: karty obrazkowe
Na tablicy rysujemy zielonego ptaszka – fiszkę (v) i czerwony krzyżyk (x) i pionowa kreskę
między nimi. Nauczyciel pokazuje obrazek i mówi wyraz, jeśli się zgadza z obrazkiem, dzieci
idą na stronę tablicy z fiszką, jeśli się nie zgadza, idą na stronę false. Grę można urozmaicić.
Dzieci mogą przypinać karty do tablicy pod właściwym znakiem z użyciem magnesów.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy karty pracy : nauczyciel podchodzi i pyta: „What is it? Do
you like apples?” I zachęca dzieci, żeby odpowiedziały.
3. SENSORY PROJECT (część III około 15 minut – siadamy na macie lub przy stole)
„Smells & Flavours”
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1) aromaty owocowe,
2) pipetka
3) opakowania plastikowe,
4) plastelina lub ciastolina,
5) druciki sensoryczne,
6) bibuła,
7) chusta do zawiązania oczu.
Sposób Przygotowania:
Za pomocą plasteliny bibuły oraz drucików
sensorycznych staramy się zrobić owoce
które pipetką polewamy aromatem następnie
prosimy dzieci aby z zawiązanymi oczami
rozpoznały zapach owoców wykorzystując
zmysł węchu.
Owoce najlepiej ulepić z plasteliny następnie
owinąć je w bibułę która wchłonie aromat a
końce bibuły związać drucikiem.
Według uznania możemy ten krok pominąć.
Gotowe owoce wrzucamy do opakowań
plastikowych I rozdajemy je dzieciom.