Data lekcji: 20/06/2025
Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 36. Revision 8
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie).
(1) Zabawa „Kalambury”. Przygotować: karty obrazkowe. Uczeń losuje kartę i udaje zwierzątko –
demonstruje a reszta zgaduje. Następnie dzieci losują kolejno karty i demonstrują zwierzątka a
reszta klasy zgaduje. Małpka Picko pokazuje i pomaga.
(2) Zabawa „Memory”. Przygotować: małe karty obrazkowe z tematu Ice-cream (przynajmniej 2
pary na każdego ucznia) albo kilku powtarzanych tematów.
Nauczyciel rozkłada karty. Odwracamy karty tak aby nie było widać co na nich jest. Dzieci
odsłaniają pary, mówiąc za każdym razem co jest na obrazku. Jeśli ma parę mówi: I’ve got a pair
i zabiera. Wygrywa ten, kto znajdzie najwięcej par.
(3) Zabawa „False/True” Przygotować: karty obrazkowe.
Na tablicy rysujemy zielonego ptaszka – fiszkę (v) i czerwony krzyżyk (x) i pionowa kreskę
między nimi. Nauczyciel pokazuje obrazek i mówi wyraz, jeśli się zgadza z obrazkiem, dzieci idą
na stronę tablicy z fiszką, jeśli się nie zgadza, idą na stronę false.
(4) Zabawa „Touch This” Przygotować: karty obrazkowe.
Nauczyciel rozkłada karty na podłodze w całym pokoju, może poprosić dzieci o pomoc.
Następnie wydaje polecenia dzieciom: ‘Touch …’, dzieci szukają się po klasie i muszą dotknąć tej
karty (inne opcje to : Go to ../Bring me …). Grupowo lub pojedynczo.
(5) Zabawa „Story Time” Przygotować: karty obrazkowe. różdżkę.
Nauczyciel układa wybrane obrazki przed dziećmi, bierze różdżkę i mówi, że jest czarodziejką i
opowie teraz historię. „I’m a fairy and I’ll tell you a story” (najpierw po angielsku, a następnie
możemy ciszej powiedzieć w języku polskim.) Opowiada historyjkę zawierającą słówka poznane
na lekcjach i jeśli dziecko usłyszy słowo, które jest na podłodze, to kładzie się na ławce i udaje,
że śpi. Jak wszystkie dzieci usną, historyjka się kończy i nauczyciel budzi dzieci różdżką,
Strona 74 z 75
używając znowu poznanych słówek, dziecko, które się obudzi, powtarza podane przez
nauczyciela słowo.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole).
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać poznane słówka
3. SENSORY PROJECT (część III około 10-15 minut – siadamy na macie) „Toytown 8”.