Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 15/11/2024

Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 10. Revision 2

Treść lekcji:

”Colours, numbers, feelings, home.”
Rekwizyty: małpka Picko, wszystkie karty ze słownictwem z 4 ostatnich lekcji, pudełko magic box,
karty pracy.
Projekt sensoryczny: „Revision – Toytown 2”
Piosenki Hello/Goodbye (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji – dowolne z poprzednich
Czas: 45 minut
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
1) Powtórka słówek i zwrotów z 4 ostatnich lekcji:
A. Colours: „Blue, green, red, orange, yellow, brown, pink, purple, white, black.What colour
is the ball? It’s red. What’s your favourite colour? It’s blue.”
B. Numbers: „One, two, three, four, five, six How many balls are there? There are three
balls.”
C. Feelings: „Happy, sad, angry, sleepy, face. Is he/she happy? Yes, he/she is. No, he/she
isn’t.”
D. Home: „Living-room, bathroom, bedroom, kitchen. Where is Monkey Picko? He’s in the
kitchen/etc.”
2) Zabawa „Magic box”. Przygotować: karty obrazkowe, pudełko magic box. Wkładamy
wszystkie karty do pudełka magic box, dzieci losują kolejno z zamkniętymi oczami i pokazują
kolejnemu uczniowi pytając What is it? , uczeń odpowiada „It’s a …” i losuje kartę dla
kolejnego dziecka.
2) Zabawa „Kalambury – Emotions”. Przygotować: karty obrazkowe z tematu „Emotions”.
Dzieci dostają karty tak, aby nie pokazywały sobie nawzajem. Następnie każdy po kolei
pokazuje mimiką twarzy dane uczucie, inne dzieci razem na głos zgadują po angielsku.
Nauczyciel i Małpka Picko najpierw demonstrują
3) Zabawa „Bring me”. Przygotować: wszystkie karty obrazkowe z 4 ostatnich tematów.
Rozkładamy je dookoła po sali i prosimy dzieci, żeby przyniosły odpowiedni obrazek „Bring me
happy”Możemy też prosić, żeby podeszły do odpowiedniego obrazka „Go to sad”
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole).
Dzieci kolorują to co nauczyciel mówi: „Colour the monkey brown” – od razu sprawdzamy czy dzieci
ze słuchu rozumieją i czy pamiętają słówka. Aby uatrakcyjnić zabawę możemy poprosić dzieci o
wydawanie poleceń i użyć Chomika Przedrzeźniacza lub mikrofonu. Możemy też zadawać pytania z
ostatnich lekcji i zachęcać dzieci, żeby odpowiadały.

3. SENSORY PROJECT (część III około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole). „Revision –
Toytown 2”
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1) makieta – załącznik nr 1
2) farby, puchnąca farba,
3) klej
4) brokat
5) inne ozdoby według uznania
Sposób przygotowania:
Ozdabiamy Toytown czyli naszą makietę, na której
dzieci widzą obrazki z powtarzanych tematów i z
pomocą nauczyciela powtarzają słówka oraz
zwroty.