Data lekcji: 06/06/2025
Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 33. Ice Cream
33. Ice-Cream
”Ice cream: vanilla, strawberry, chocolate. What’s your favourite ice-cream? My favourite
ice-cream is strawberry.”
Rekwizyty: karty obrazkowe, małe karty obrazkowe, chusta animacyjna, piłeczka, małpka Picko, karty
pracy.
Projekt sensoryczny: „Ice-Cream”
Piosenki Hello/Goodbye (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• https://youtu.be/lw7FLAMFdgw Ice cream
Czas: 45 minut
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie).
(5) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe.
Uczymy nowych słówek : „ice cream, vanilla, strawberry, chocolate,” też łącznie smak z lodem
np: „vanilla ice cream” oraz pytań i odpowiedzi: „What’s your favourite ice-cream? My favourite
ice cream is vanilla” zachęcając dzieci do powtarzania pojedynczo i grupą. Nauczyciel pyta
małpkę Picko a następnie dzieci. Może zademonstrować dzieciom najpierw udzielając
odpowiedzi samemu, a potem prosić je o odpowiedź. Wszystkie zabawy inicjuje lektor oraz
małpka jeśli dzieci początkowo nie wiedzą co mają robić.
(5) Zabawa „Memory Game”. Przygotować: małe karty obrazkowe (minimum 2 pary na grupę).
Nauczyciel rozkłada karty. Odwracamy karty tak aby nie było widać co na nich jest. Dzieci
odsłaniają pary, mówiąc za każdym razem co jest na obrazku. Jeśli ma parę mówi: I’ve got a pair
i zabiera.
(6) Zabawa „Parrot”. Przygotować: karty obrazkowe są przypięte do tablicy. Dzieci powtarzają za
nauczycielem tylko to co jest poprawne. Kiedy nauczyciel wskazuje na obrazek i wypowiada
słowo, dzieci je powtarzają jak papugi, ale tylko wtedy gdy jest to słowo zilustrowane na karcie.
Jeżeli słowo nie koresponduje z obrazkiem, dzieci milczą.
Strona 68 z 75
(7) Zabawa „Chusta Animacyjna”. Przygotować: karty obrazkowe, chustę animacyjną, piłeczkę.
Dzieci trzymają chustę, na środku jest piłeczka. Nauczyciel pokazuje kartę obrazkową i mówi
słowo, jeśli zgadza się z obrazkiem, piłeczka “faluje” po chuście, jeśli nie, piłeczka “wylatuje” z
chusty do góry.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji
3. SENSORY PROJECT (część III około 10-15 minut – siadamy na macie) „Ice-Cream”
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1) sól stołowa,
2) barwniki spożywcze (w małych buteleczkach w sprayu),
3) mąka,
4) blok techniczny kolorowy,
5) flamastry,
6) Aromaty: wanilia, czekolada, truskawka.
Sposób przygotowania:
Zaczynamy od zrobienia masy solnej (woda 150ml, sól 100 ml, mąka 250 ml).
Najlepiej wykonać ją w większym pojemniku oraz nie dodawać do niej barwnika od razu tak aby
każde dziecko mogło sobie pokolorować swoje lody według uznania.
Składniki mieszamy do momentu aż zmienią się w jednolitą masę. Następnie wycinamy z
kolorowego bloku technicznego kwadraty, które następnie zwijamy w stożki które będą
naszymi rożkami (dla lepszego efektu możemy na bokach rożków możemy narysować kratkę
przypominającą wafelek rożka lodowego). Na koniec formujemy z masy solnej gałki lodowe
które wsadzamy do wcześniej przygotowanych rożków, oraz polewamy gałki aromatem tak aby
przypominały lody w rożkach.