Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 30/05/2025

Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 32. Pets

Treść lekcji:

1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie).
(1) Prezentacja materiału. Przygotować: małpkę Picko, karty obrazkowe.
Uczymy nowych słówek : „A dog, a cat, a hamster, a parrot, a fish i zdań: he’s got a parrot/ she’s
got a dog. I’ve got a hamster.” pokazując karty obrazkowe. Możemy wykorzystać łapki:
Nauczyciel rozkłada karty na macie. Każdy uczeń ma swoją łapkę i musi klepnąć obrazek, który
powie nauczyciel. Opcja: nauczyciel zwraca się najpierw do małpki Picko, a następnie do dzieci.
Może zademonstrować dzieciom najpierw udzielając odpowiedzi samemu, a potem prosić je o
odpowiedź. Wszystkie zabawy inicjuje lektor oraz małpka jeśli dzieci początkowo nie wiedzą co
mają robić.
(2) Zabawa „Kalambury”. Przygotować: karty obrazkowe.
Uczeń losuje kartę i udaje zwierzątko – demonstruje a reszta zgaduje. Następnie dzieci losują
kolejno karty i demonstrują zwierzątka a reszta klasy zgaduje.
(3) Zabawa „Guessing Game”. Przygotować: karty obrazkowe.
Nauczyciel przygotowuje kartkę z bloku technicznego, w której wycina otwór o średnicy ok 4
cm. Przygotowana kartkę nakłada na karty obrazkowe, tak, że widoczny jest tylko fragment
danego obrazka. Nauczyciel zadaje pytanie: ‘What is it?’. Dzieci muszą nazwać dane
zwierzątko..
(4) Zabawa „Magic Box”. Przygotować: karty obrazkowe. pudełko, piasek
Pudełko z piaskiem lub kaszą, ziarnami i w środku obrazki zalaminowane obrazki. Jedno dziecko
po kolei wyjmuje rzecz, mówi, co to jest a wszystkie dzieci powtarzają. Inna wersja to
uczniowie mówią, co jest w pudełku a jeden uczeń szuka i wyciąga odpowiedni przedmiot.
Strona 66 z 75
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole).
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka
3. SENSORY PROJECT (część III około 10-15 minut – siadamy na macie) „Pets – Finger Painting”
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1) talerzyk papierowy,
2) farba plakatowa w kilku kolorach (według uznania),
3) kartka grubego papieru (np. technicznego) z wydrukowanym na dole podpisem zwierzęcia,
4) oczka ozdobne,
5) kolorowe piórka ozdobne,
6) brokat,
7) masa mocująca,
8) inne ozdoby (według uznania), klej w sztyfcie, rękawiczki jednorazowe.
Sposób przygotowania:
Na początku dzieci ubierają rękawiczki jednorazowe w których będą malować rękami.
Farbę wylewamy na talerzyki w taki sposób aby łatwo każdy mógł zamoczyć w niej palce aby
później malować. Każde dziecko losuje kartkę z nazwą zwierzęcia, które następnie maluje
paluszkami na tej kartce następnie. Tworzy podobiznę zwierzęcia odbijając lub malując palcami.
Po zdjęciu rękawiczek dziecko ozdabia swoje zwierzę za pomocą brokatu, piórek i innych
ozdób. Jeżeli dziecko chce, przed malowaniem może narysować kontur zwierzęcia na kartce
flamastrem.