Data lekcji: 16/05/2025
Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 30. Spring
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie).
(1) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe.
Uczymy nowych słówek: „a flower, ladybug, bumblebee, butterfly” oraz zdań: What can you
see? I see a butterfly” zachęcając dzieci do powtarzania pojedynczo i grupą. Nauczyciel pyta
małpkę Picko a następnie dzieci. Może zademonstrować dzieciom najpierw udzielając
odpowiedzi samemu, a potem prosić je o odpowiedź. Wszystkie zabawy inicjuje lektor oraz
małpka jeśli dzieci początkowo nie wiedzą co mają robić.
(2) Zabawa „Traf I Zgadnij”. Przygotować: piłki, karty.
Obrazki wieszamy na glutkach dookoła sali na ścianach. Miękką piłką, dzieci rzucają i nazywają
obrazki, w które trafią”
(3) Zabawa „Loud – Quiet”. Przygotować: karty obrazkowe.
Karty obrazkowe leżą na ziemi, Nauczyciel pokazuje obrazek i mówi cichutko, dzieci mają
powtórzyć głośno i odwrotnie, jeśli nauczyciel mówi głośno, dzieci powtarzają cicho. Z czasem
zwiększamy tempo mówionych i pokazywanych wyrazów.
(4) „Zabawa Parrot”. Przygotować: karty obrazkowe.
Wszystkie karty są przypięte do tablicy. Dzieci powtarzają za nauczycielem tylko to co jest
poprawne. Kiedy nauczyciel wskazuje na obrazek i wypowiada słowo, dzieci je powtarzają jak
papugi, ale tylko wtedy gdy jest to słowo zilustrowane na karcie. Jeżeli słowo nie koresponduje
z obrazkiem, dzieci milczą. Jeśli będziemy modulować głos, może być bardzo wesoło.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka
3. SENSORY PROJECT (część III około 10-15 minut – siadamy na macie) „Spring Sensory Bottle”
Strona 62 z 75
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1) butelka sensoryczna,
2) wiosenne naklejki piankowe (motylki, biedronki, gąsienice, kwiatuszki, itp.),
3) klej PVA,
4) woda.
Sposób przygotowania:
Do butelki sensorycznej dzieci wkładają wiosenne naklejki piankowe a następnie zalewają
całość do połowy klejem PVA a resztę wodą. Taka zalewa sprawi że zawartość butelki będzie
pływać powoli co da lepszy efekt niż sama woda.