Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 09/05/2025

Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 29. Food Yum Yum

Treść lekcji:

„Sweets: candy, chocolate, ice-cream. We like sweets. We eat sweets. We brush teeth”.
Rekwizyty: karty obrazkowe, obrazki pocięte na kilka części w kopertach, chusta animacyjna,
piłeczka, workbooks.
Projekt sensoryczny: „A Tray of Sweets”
Piosenki Hello/Goodbye (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• https://youtu.be/qw4rUBCP8dU Food
Czas: 45 minut
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie).
(1) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe.
Uczymy nowych słówek: sweets, candy, chocolate, ice-cream i zdań: We like sweets/We eat
sweets/We brush teeth demonstrując słodycze na kartach obrazkowych i czynności na sobie
albo z pomocą małpki Picko.
(2) Zabawa „Puzzles”. Przygotować: karty pocięte na kilka części w kopertach, w każdej kopercie
inny obrazek lub 2-3 różne w różnych kopertach.
Dzieci układają obrazek (lub kilka w kopercie) jak puzzle i mówią co na nim jest.
(3) Zabawa „Wyścig Kart”. Przygotować: karty z obrazkowe.
Dzieci siedzą w kółeczku. Podnosimy dwie karty przed siebie. Dzieci muszą wytypować, która
karta wygra wyścig. Następnie podajemy jedną kartę w lewą stronę okręgu, a drugą w prawą a
dzieci je nazywają. Karta, która pierwsza wróci do nauczyciela wygrywa wyścig.
(4) Zabawa „Chusta Animacyjna”. Przygotować: karty obrazkowe, chusta animacyjna, piłeczka.
Dzieci trzymają chustę, na środku jest piłeczka. Nauczyciel pokazuje kartę obrazkową i mówi
słowo, jeśli zgadza się z obrazkiem, piłeczka “faluje” po chuście, jeśli nie, piłeczka “wylatuje” z
chusty.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka
3. SENSORY PROJECT (część III około 10-15 minut – siadamy na macie) „A Tray of Sweets”
2 opcje do wyboru zamiast SLIME lub plastelina.