Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 04/04/2025

Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 26, Revision 6

Treść lekcji:

1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie).
(1) Zabawa „Fun Warm Up”. Przygotować: karty obrazkowe, czapki szaliki, rękawiczki dzieci.
Na początku po wejściu do sali wykrzykujemy komendy do dzieci z powtarzanych lekcji:” Put on
your hat, hands go up, go by bike, etc.” I świetnie się przy tym bawimy – dzieci lubią ruch i
śmiech.
(2) Zabawa „Goofy Flashcards”. Przygotować: karty obrazkowe.
Nauczyciel prezentuje uczniom dowolny zestaw kart, kilka grafik jest ułożonych do góry
nogami. Uczniowie nazywają obrazki, a gdy pojawi się odwrócony flashcard, to zamiast mówić,
muszą szybko nazwać kartę, używając zmienionego głosu (np. głosu robota).
(3) Zabawa „Let’s Move”. Przygotować: karty ze zwrotami (travel, kindergarten, up/down). Dzieci
siedzą w kółku i każde z nich dostaje kartę obrazkową. Następnie nauczyciel wywołuje dwie
karty, a uczniowie, którzy je trzymają mają za zadanie wykonać polecenie z flashcards i
zamienić się szybko miejscami.
(4) Zabawa „Parrot”. Przygotować: karty
Nauczyciel gra przeciwko uczniom. Wszystkie karty są przypięte do tablicy. Dzieci powtarzają
za nauczycielem tylko to co jest poprawne. Kiedy nauczyciel wskazuje na obrazek i wypowiada
słowo, dzieci je powtarzają jak papugi, ale tylko wtedy gdy jest to słowo zilustrowane na karcie.
Jeżeli słowo nie koresponduje z obrazkiem, dzieci milczą.
(5) Zabawa „Dodaj I Zapamiętaj”. Przygotować: karty obrazkowe po kilka dla każdego ucznia.
Dzieci dostają swoje karty obrazkowe, Nauczyciel zaczyna i mówi: „I’ve got up” i kładzie
obrazek na środku. Uczeń dokłada swoją kartę jako następną i mówi: „I’ve got a scarf”
wymieniając obie karty, nauczyciela i swoją. Kolejni uczniowie dodają swoje karty,
powtarzając : „I’ve got left” i wymieniając wszystkie karty od nowa. Na koniec nauczyciel może
wymieszać karty kolejnością i poprosić dzieci, aby powtórzyły.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać poznane słówka
3. SENSORY PROJECT (część III około 10-15 minut – siadamy na macie) „Toytown 6”
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
Strona 53 z 75
1) makieta – załącznik nr 1
2) farby, puchnąca farba,
3) klej
4) brokat
5) inne ozdoby według uznania
Sposób przygotowania:
Ozdabiamy Toytown czyli naszą makietę, na której dzieci widzą obrazki z powtarzanych
tematów i z pomocą nauczyciela powtarzają słówka oraz zwroty.