Data lekcji: 28/03/2025
Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 24. Travel
24. Travel
„I walk, run, go by car, bike, train. How do we travel? We walk”
Rekwizyty: karty obrazkowe (2 komplety), małe karty obrazkowe, sznurek, spinacze, kubeczki z
płaskim dnem, workbooks.
Projekt sensoryczny: „Travel Board”.
Piosenki Hello/Goodbye (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• https://youtu.be/YeNd-ppfy1A Travel
Czas: 45 minut.
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie).
(1) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe.
Uczymy nowych słówek : bike, train, car i zwrotów: „I walk/run/go by car/go by bike/go by
train” i zdań: „How do we travel? we walk…” pokazując karty obrazkowe i demonstrując środki
transportu naśladując dźwięk auta, pociągu itp.
(2) Zabawa „Wisząca historia”. Przygotować: karty obrazkowe, sznurek, spinacze.
Wieszamy sznurek, dzieci wieszają karty spinaczami i opowiadają historię. „We walk, we go by
bike,” etc. Można zrobić zdjęcie telefonem, poprosić o zamknięcie oczu i pozamieniać karty.
Dzieci otwierają oczy i zgadują co się zmieniło lub opowiadają inną historię. (Repetitive pattern
– powtarzalność jest ważna).
(3) Zabawa „Wieża”. Przygotować: kubeczki z płaskim dnem, kart (2 komplety).
Dzieci przekładają kubeczki kartami obrazkowymi zgodnie z poleceniem nauczyciela albo każde
dziecko dostaje kartę, ustawiają się w kolejkę i kolejno uczniowie mówią i układają. Jak wysoka
będzie wieża? Można budować w górę, a potem w dół.
(4) Zabawa „Kalambury”. Przygotować: karty obrazkowe.
Nauczyciel rozkłada karty obrazkowe obrazkiem do dołu na macie. Następnie losuje kartę, nie
pokazuje uczniom i demonstruje czynność z karty, uczniowie zgadują. Ten kto zgadnie losuje
kolejną kartę i demonstruje grupie to, co tam się znajduje, reszta dzieci zgaduje.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Strona 49 z 75
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka
3. SENSORY PROJECT (część III około 10-15 minut – siadamy na macie) „Travel Board”.
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1) małe karty obrazkowe wycięte w żetony z tematu travel (im mniejsze, tym lepsze, mogą być
zalaminowane),
2) rzepy samoprzylepne,
3) wydrukowane plansze z trasami dla różnych środków lokomocji.
Sposób przygotowania:
Jest to projekt, który różni się nieco od innych, ponieważ jest w nim mało elementów
wytwórczych. Jedyne, czego nam potrzeba to plansza z wydrukowanymi trasami (Załącznik nr
1). Ważne, żeby na planszy było widać, czym można się po danych trasach poruszać (na
przykład chodnik dla chodzenia, droga rowerowa dla jazdy na rowerze, tory dla pociągu i tak
dalej). Następnie dzieci losują małe karty obrazkowe, które powinny się znajdować w jakiejś
miseczce i ich zadaniem jest po wylosowaniu małej karty obrazkowej udawać wylosowany
środek lokomocji oraz przypiąć go za pomocą rzepa na planszy.