Data lekcji: 21/03/2025
Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S
Lektor: Sylwia Jedziniak
Temat lekcji: 23. Up & Down
23. Up & Down
„Up, down, left, right, go up and down, go left and right”
Rekwizyty: karty obrazkowe, chusta animacyjna, piłeczka, piłka, małpka Picko, workbooks.
Projekt sensoryczny: „Monkey Picko”.
Piosenki Hello/Goodbye (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• https://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• https://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• https://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• https://youtu.be/RnjNpPn5Yds Up & down
Czas: 45 minut.
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie).
1) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe, małpkę Picko.
Uczymy nowych słówek: up, down, left, right i zwrotów: Go up, go down, go left, go right
pokazując karty obrazkowe i demonstrując z Picko, nauczyciel prosi dzieci o powtórzenie
słówek i czynności w grupie i indywidualnie. Dobrym pomysłem jest użycie rąk do
demonstracji, czyli np. „Hands go up” – podnosimy rączki do góry, „Hands go down”
opuszczamy w dół.
2) Zabawa „Z Piłką”. Przygotować: karty obrazkowe, piłka.
Nauczyciel rzuca kolejno do dzieci piłkę mówiąc polecenie np. „Go left” albo (i) pokazując kartę.
Dziecko łapie piłkę i demonstruje czynność i odrzuca do innego dziecka tez mówiąc polecenie,
może być na początek to samo, i tak z każdym poleceniem.
3) Zabawa „Chusta Animacyjna”. Przygotować: karty obrazkowe, chusta animacyjna, piłeczka.
Dzieci trzymają chustę, na środku jest piłeczka. Nauczyciel mówi polecenie i piłeczka ma pójść
w górę lub dół/prawo/lewo zależnie od polecenia, jeśli dzieci nie pamiętają jeszcze zwrotów,
pokazujemy karty.
4) Zabawa „Guess”. Przygotować: karty obrazkowe. Nauczyciel układa karty obrazkowe
obrazkiem do dołu na macie a następnie losuje kartę, nie pokazuje uczniom i demonstruje
czynność z karty, uczniowie zgadują. ten kto zgadnie losuje kolejną kartę i demonstruje grupie
to, co tam jest, reszta zgaduje.
5) Zabawa „Kalambury”. Przygotować: karty obrazkowe.
Nauczyciel rozkłada karty obrazkowe obrazkiem do dołu na macie. Następnie losuje kartę, nie
pokazuje uczniom i demonstruje czynność z karty, uczniowie zgadują. Ten kto zgadnie losuje
kolejną kartę i demonstruje grupie to, co tam się znajduje, reszta dzieci zgaduje.
Strona 47 z 75
3. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka.