Data lekcji: 03/04/2025
Grupa: Pick Up 1 CZWARTEK 17:30 S
Lektor: Martyna Bielec
Temat lekcji: Revision 6
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie).
(1) Zabawa „Fun Warm Up”. Przygotować: karty obrazkowe, czapki szaliki, rękawiczki dzieci.
Na początku po wejściu do sali wykrzykujemy komendy do dzieci z powtarzanych lekcji:” Put on
your hat, hands go up, go by bike, etc.”
(2) Zabawa „Goofy Flashcards”.
Nauczyciel prezentuje uczniom dowolny zestaw kart, kilka grafik jest ułożonych do góry
nogami. Uczniowie nazywają obrazki, a gdy pojawi się odwrócony flashcard, to zamiast mówić,
muszą szybko nazwać kartę, używając zmienionego głosu (np. głosu robota).
(3) Zabawa „Let’s Move”.
Dzieci siedzą w kółku i każde z nich dostaje kartę obrazkową. Następnie nauczyciel wywołuje dwie
karty, a uczniowie, którzy je trzymają mają za zadanie wykonać polecenie z flashcards i
zamienić się szybko miejscami.
(4) Zabawa „Parrot”. Przygotować: karty
Nauczyciel gra przeciwko uczniom. Wszystkie karty są przypięte do tablicy. Dzieci powtarzają
za nauczycielem tylko to co jest poprawne. Kiedy nauczyciel wskazuje na obrazek i wypowiada
słowo, dzieci je powtarzają jak papugi, ale tylko wtedy gdy jest to słowo zilustrowane na karcie.
Jeżeli słowo nie koresponduje z obrazkiem, dzieci milczą.
(5) Zabawa „Dodaj I Zapamiętaj”. Przygotować: karty obrazkowe po kilka dla każdego ucznia.
Dzieci dostają swoje karty obrazkowe, Nauczyciel zaczyna i mówi: „I’ve got up” i kładzie
obrazek na środku. Uczeń dokłada swoją kartę jako następną i mówi: „I’ve got a scarf”
wymieniając obie karty, nauczyciela i swoją. Kolejni uczniowie dodają swoje karty,
powtarzając : „I’ve got left” i wymieniając wszystkie karty od nowa. Na koniec nauczyciel może
wymieszać karty kolejnością i poprosić dzieci, aby powtórzyły.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać poznane słówka
3. Projekt – butelka sensoryczna