Data lekcji: 21/11/2024
Grupa: Pick Up 1 CZWARTEK 16:20 J
Lektor: Klaudia Nazimek
Temat lekcji: 11. Fruit - Smells And Flavours
”A Banana, an apple, orange, pear. I like apples. Do you like apples? Yes, I do. No, I don’t”
Presentaon: Uczymy pytań i odpowiedzi – przygotować 4 karty obrazkowe: „a banana, an
apple, orange, pear.” „What is it? It’s a strawberry. What color is it? It’s red. What is it? It’s a
lemon. What color is it? It’s yellow.” „I like apples. Do you like apples? Yes I do/ No, I don’t.”
Nauczyciel wybiera jeden owoc i mówi: „I like a strawberry” i pokazuje że zjada i że mu
smakuje. Potem pokazuje uczniom i mówi „Do you like apples? I pomaga odpowiedzieć,
dodając „Yes – I do” oraz „No – I don’t. Małpka Picko też może pokazać że lubi owoce, ułatwi
to nam pracę z dziećmi, które ją kochają.
22) Zabawa „Podaj dalej”. Przygotować: karty obrazkowe.
Siadamy w kółeczku, dajemy dzieciom po jednej karcie obrazkowej (np. kładziemy je przed
nimi) nauczyciel zaczyna: „It’s a banana” – i np. pokazujemy jedną ręka na kartę, następnie
drugą ręką na dziecko obok i pytamy What is this? Dziecko odpowiada: „It’s an apple” i pyta
kolegę obok: „What is this” Jeszcze ćwiczymy pytania lub robimy tzw. Brain Jog – (stymulacja
mózgu poprzez naprzemienne ruchy rąk) klepiemy na krzyż dłońmi (naprzemiennie prawa ręka
w lewe a lewa w prawe) w uda – wystukując rytm swoich słów.
23) Zabawa „Karty obrazkowe” . Przygotować: małe karty obrazkowe dla ucznia (zestaw dla
każdego)
Nauczyciel układa i dzieli swoje karty na dwie grupy mówiąc I like … przy każdym owocu,
który wybiera i drugą grupa I don’t like ….. Następnie prosi dzieci o to samo, żeby podzieliły
owoce na dwie grupy i zachęca żeby powiedziały o każdym owocu czy go lubią czy nie.
4) Zabawa losowanie przygotować: karty obrazkowe
Wszystkie karty łącznie wrzucamy do pudełka, dzieci kolejno losują z zamkniętymi oczami,
wyjmują i pytamy „What is it?”, Uczeń odpowiada „It’s a …”
5) Zabawa „False/true”. Przygotować: karty obrazkowe