Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 06/02/2025

Grupa: Pick Up 1 CZWARTEK 16:20 J

Lektor: Klaudia Nazimek

Temat lekcji: 19. Toys

Treść lekcji:

„Lego blocks, a teddy bear, car, doll,Have you got? Yes, I have/ No, I haven’t.”

Prezentacja materiału: Przygotować: karty obrazkowe: „lego blocks, a teddy bear, a car, a
doll”, małpkę Picko.
Uczymy pytań i odpowiedzi z „have got” z małpką Picko.
Nauczyciel pokazuje karty z zabawkami, mówiąc: I’ve got … . Podaje dzieciom karty i prosi o
powtórzenie. Następnie bierze dwie dowolne karty, pokazuje małpce Picko i pyta np.: „Have
you got a teddy bear?” Odpowiada za Picko zgodnie z prawdą: „Yes, I have./No, I haven’t.”
Potem rozdaje dzieciom karty i pyta np.: „Have you got a teddy bear?” i prosi, żeby
odpowiedziały.
2) Zabawa „Dodaj i zapamiętaj”. Przygotować: karty obrazkowe dla każdego ucznia.
Dzieci dostają swoje karty obrazkowe, nauczyciel zaczyna i mówi np.: „I’ve got aa teddy bear.”
i kładzie obrazek na środku. Uczeń dokłada swoją kartę jako następną i mówi: „I’ve got a car.”
wymieniając obie karty, nauczyciela i swoją. Kolejni uczniowie dodają swoje karty,
powtarzając: „I’ve got…” i wymieniając wszystkie położone karty od nowa. Na koniec
nauczyciel może wymieszać karty.
3) Zabawa w „Klasy”. Przygotować: karty obrazkowe co najmniej jedna na każde dziecko.
Ćwiczymy: „No, I haven’t./Yes, I have.” Układamy karty na podłodze. Stajemy na jednej karcie
mówiąc: „I’ve got a doll”. Prosimy dzieci żeby też wybrały kartę, stanęły na niej i pytamy:
„Have you got lego blocks?” celowo wybierając od czasu do czasu inna zabawkę. Zachęcamy
do odpowiedzi „Yes, I have/No, I haven’t.” Możemy każdemu dziecku zadać dwa pytania, żeby
odpowiedziało i twierdząco i pytająco.
4) Zabawa „Tunel”. Przygotować: przygotować tunel i karty obrazkowe.