Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 07/02/2025

Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: 19. Toys

Treść lekcji:

„Lego blocks, a teddy bear, car, doll,Have you got? Yes, I have/ No, I haven’t.”
Rekwizyty: maskotka Picko, karty obrazkowe dla każdego ucznia, workbooks.
Projekt sensoryczny: „Toy Band” & „Sensory Bag”.
Piosenki Hello/Goodbye (warto sobie śpiewać na początku i końcu każdej lekcji jeśli mamy czas)
• hps://youtu.be/a3ru_K32mHs Hello, how are you?
• hps://youtu.be/KZ3qlgGSwuE Hello, what’s your name?
• hps://youtu.be/4rNl30DRxuw Good-bye song
Piosenki do lekcji:
• hps://youtu.be/dzFvO_61p_o Toy Song
Czas: 45 minut
1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie)
1) Prezentacja materiału: Przygotować: karty obrazkowe: „lego blocks, a teddy bear, a car, a
doll”, małpkę Picko.
Uczymy pytań i odpowiedzi z „have got” z małpką Picko.
Nauczyciel pokazuje karty z zabawkami, mówiąc: I’ve got … . Podaje dzieciom karty i prosi o
powtórzenie. Następnie bierze dwie dowolne karty, pokazuje małpce Picko i pyta np.: „Have
you got a teddy bear?” Odpowiada za Picko zgodnie z prawdą: „Yes, I have./No, I haven’t.”
Potem rozdaje dzieciom karty i pyta np.: „Have you got a teddy bear?” i prosi, żeby
odpowiedziały.
2) Zabawa „Dodaj i zapamiętaj”. Przygotować: karty obrazkowe dla każdego ucznia.
Dzieci dostają swoje karty obrazkowe, nauczyciel zaczyna i mówi np.: „I’ve got aa teddy bear.”
i kładzie obrazek na środku. Uczeń dokłada swoją kartę jako następną i mówi: „I’ve got a car.”
wymieniając obie karty, nauczyciela i swoją. Kolejni uczniowie dodają swoje karty,
powtarzając: „I’ve got…” i wymieniając wszystkie położone karty od nowa. Na koniec
nauczyciel może wymieszać karty.
3) Zabawa w „Klasy”. Przygotować: karty obrazkowe co najmniej jedna na każde dziecko.
Ćwiczymy: „No, I haven’t./Yes, I have.” Układamy karty na podłodze. Stajemy na jednej karcie
mówiąc: „I’ve got a doll”. Prosimy dzieci żeby też wybrały kartę, stanęły na niej i pytamy:
„Have you got lego blocks?” celowo wybierając od czasu do czasu inna zabawkę. Zachęcamy
do odpowiedzi „Yes, I have/No, I haven’t.” Możemy każdemu dziecku zadać dwa pytania, żeby
odpowiedziało i twierdząco i pytająco.
4) Zabawa „Tunel”. Przygotować: przygotować tunel i karty obrazkowe.
Komunikacja – jedna osoba na końcu tunelu zadaje pytanie pokazując kartę, jeśli odpowiedź
jest dobra, dziecko przechodzi. Następnie ten, kto przeszedł zadaje pytanie osobie na końcu
tunelu. Rolę tą może przejąć nauczyciel jeśli jest to za trudne dla uczniów.