Aktualności i informacje dla Rodziców naszych Słuchaczy 

Data lekcji: 25/04/2025

Grupa: Pick Up 1 PIĄTEK 18:10 S

Lektor: Sylwia Jedziniak

Temat lekcji: Morning routine

Treść lekcji:

1. MAGIC MAT (część I około 10-15 minut – siadamy na macie).
(1) Prezentacja materiału. Przygotować: karty obrazkowe, opcjonalnie łapki na muchy.
Uczymy nowych słówek i zwrotów: wake up, dress, brush teeth, eat i zdań: What do you do? I
wake up, dress itd. demonstrując czynności i zachęcając dzieci do powtarzania słów
pojedynczo i grupą. Jeśli nasza grupa lubi, możemy rozdać dzieciom łapki na muchy aby nimi
pokazywały na wybrane karty obrazkowe.
(2) Zabawa „Wisząca Historia” Przygotować: sznurek, spinacze, karty obrazkowe.
Wieszamy sznurek, dzieci wieszają karty spinaczami i opowiadają historię o tym, co robią po
kolei rano, każde układa swoją kolejność i ją powtarza, zaczyna nauczyciel. Jak skończą, można
ostatnie zrobić zdjęcie telefonem, poprosić o zamknięcie oczu i pozamieniać karty. Dzieci
otwierają oczy i zgadują co się zmieniło lub opowiadają inną historię.
(3) Zabawa „Memory”. Przygotować: małe karty obrazkowe w ilości zestaw na każde dziecko (ale
parzyście).
Dzieci odkrywają po 2 karty, jeśli jest para mówią „I’ve got a pair”, jeśli nie, karty zostają
odkryte dla kolejnego dziecka. Na końcu pytamy: „How many pairs have you got?” i pomagamy
liczyć demonstrując „count”, zamiast tłumaczyć po polsku.
(4) Zabawa „Kalambury”. Przygotować: karty obrazkowe.
Najpierw nauczyciel demonstruje, następnie uczeń losuje kartę (czynność) i demonstruje, co na
niej jest a reszta zgaduje.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka
3. SENSORY PROJECT (część III około 10-15 minut – siadamy na macie) „Sensory Ocean”
Składniki potrzebne do wykonania (na jedną osobę):
1) hydrożel agrarny,
Strona 57 z 75
2) hydrożel kulkowy,
3) kolorowe barwniki,
4) aromaty,
5) wcześniej przygotowane wycięte okrągłe karty obrazkowe związane z tematem lekcji.
Sposób przygotowania:
Należy przygotować ocean sensoryczny, najlepiej przed zajęciami.Ocean można wykorzystywać
na wielu zajęciach. Ocean wykonujemy w następujący sposób: do dużego głębokiego pudła
wsypujemy hydrożel agrarny. Jego ilość zależy od ilości wody, którą zamierzamy do niego dodać
oraz od wielkości pudełka, ponieważ hydrożel rośnie wraz z ilością wody, więc należy
obserwować oraz dodawać tyle, ile nam potrzeba. Hydrożel agrarny można mieszać z
hydrożelem kulkowym, najlepiej kolorowym, który daje lepsze efekty wizualne, jednak bardzo
długo rośnie w wodzie, nie tak jak agrarny. Kiedy już hydrożel nam urośnie, należy go porządnie
wymieszać (rośnięcie hydrożelu przyśpiesza gorąca woda) dla lepszego efektu do oceanu można
dodać barwnik lub aromat. Do gotowego oceanu wrzucamy koniecznie zalaminowane żetony z
kartami obrazkowymi związanymi z tematem zajęć. Zadaniem dzieci jest wyłowić z oceanu
karty obrazkowe. Dlatego im głębszy ocean, tym lepiej. Na koniec można rozdać dzieciom
hydrożel z oceanu w plastikowych pudełeczkach aby wzięły do domu.