Data lekcji: 16/04/2025
Grupa: Pick Up 1 ŚRODA 16:30 S
Lektor: Martyna Bielec
Temat lekcji: Vegetables
MAGIC MAT (część I około 15-20 minut – siadamy na macie)
(1) Prezentacja materiału.
Uczymy nowych słówek : „A tomato, potato, cucumber, carrot” i zdań: „We love vegetables.
what’s your favourite vegetable? It’s a carrot” pokazując karty obrazkowe i demonstrując np.
ulubione warzywo udając, że je zjadamy 🙂 Możemy wykorzystać łapki: Nauczyciel rozkłada
karty na macie. Każdy uczeń ma swoją łapkę i musi klepnąć obrazek, który powie nauczyciel.
(2) Zabawa „Guessing Game”.
Nauczyciel przygotowuje kartkę z bloku technicznego, w której wycina otwór o średnicy ok 4
cm. Przygotowana kartkę nakłada na karty obrazkowe, tak, że widoczny jest tylko fragment
danego obrazka. Nauczyciel zadaje pytanie: „What is it?” Dzieci nazywają dany przedmiot.
(3) Zabawa „Touch”.
Nauczyciel rozwiesza lub rozkłada po sali karty obrazkowe z warzywami (co najmniej tyle, ile
jest dzieci, najlepiej więcej) i wydaje polecenia dzieciom: ‘Touch a cucumber’ itd., dzieci
rozbiegają się po klasie i muszą dotknąć tego obrazka.
(4) Zabawa „Magic Box”.
Pudełko z piaskiem lub kaszą, ziarnami i w środku obrazki zalaminowane lub prawdziwe/
sztuczne warzywa. Jedno dziecko po kolei wyjmuje rzecz, mówi, co to jest a wszystkie dzieci
powtarzają. Inna wersja to uczniowie mówią, co jest w pudełku a jeden uczeń ma znaleźć i
wyciągnąć odpowiedni przedmiot. Opcja: szczypce drewniane – dzieci zamiast rączek używają
szczypiec aby ćwiczyć małą motorykę.
2. WORKBOOK (część II około 5-10 minut – siadamy na macie lub przy stole)
Siadamy, rozdajemy kredki i wypełniamy ćwiczenia. Ważne jest aby rozmawiać z uczniami po
angielsku i zadawać im pytania, które pojawiły się na lekcji i wykorzystywać nowo poznane
słówka